Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skidupplevelser - Idre fjäll
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kalle_Luzern" data-source="post: 1293033" data-attributes="member: 121331"><p>Du verkar ha bra tur du... <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=";)" title="Wink ;)" data-smilie="2"data-shortname=";)" /> Men beror så klart på årstid och exponering även i Alperna. I Engelberg är det rätt ofta de får stänga ett antal liftar pga vind, speciellt nov-jan när det är vinterstormssäsong. Andra orter har nog mindre problem då de ligger mer skyddat.</p><p>Sen händer det ju att de inte kan öppna pga för mycket nysnö och de behöver tid att gräva fram liftar och spränga laviner, den risken slipper man nog oftast i fjällen?<img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f606.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":LOL:" title="Laugh :LOL:" data-smilie="17"data-shortname=":LOL:" /></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kalle_Luzern, post: 1293033, member: 121331"] Du verkar ha bra tur du... ;) Men beror så klart på årstid och exponering även i Alperna. I Engelberg är det rätt ofta de får stänga ett antal liftar pga vind, speciellt nov-jan när det är vinterstormssäsong. Andra orter har nog mindre problem då de ligger mer skyddat. Sen händer det ju att de inte kan öppna pga för mycket nysnö och de behöver tid att gräva fram liftar och spränga laviner, den risken slipper man nog oftast i fjällen?:LOL: [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skidupplevelser - Idre fjäll
Tillbaka
Topp