Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skidupplevelser - Idre fjäll
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="CarvBetter" data-source="post: 1293040" data-attributes="member: 189106"><p>Detta stämmer inte. Visst, är det storm så är det kört oavsett eftersom det inte går att åka överhuvudtaget. Men blåser det uppe på ”fjället” så är det ju helt avgörande om man har liftar och åkning i dalarna eller inte. Det blåser ju mycket mer och mycket oftare på fjället. </p><p></p><p>Som tidigare sagts i tråden så har Idre valt att satsa på en toppmodern anläggning där de måste stänga ner ”allt” varje gång det blåser lite mer på fjället. Titta på exempelvis Tänndalens system. Där finns det massor av varierad åkning i dalarna dit man kan ta sig från liftar som inte går upp på fjället.</p><p></p><p>Kläppen eller Branäs är också helt lugnt, det ska väldigt mycket till för att de ska begränsa åkningen till ett minimum.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="CarvBetter, post: 1293040, member: 189106"] Detta stämmer inte. Visst, är det storm så är det kört oavsett eftersom det inte går att åka överhuvudtaget. Men blåser det uppe på ”fjället” så är det ju helt avgörande om man har liftar och åkning i dalarna eller inte. Det blåser ju mycket mer och mycket oftare på fjället. Som tidigare sagts i tråden så har Idre valt att satsa på en toppmodern anläggning där de måste stänga ner ”allt” varje gång det blåser lite mer på fjället. Titta på exempelvis Tänndalens system. Där finns det massor av varierad åkning i dalarna dit man kan ta sig från liftar som inte går upp på fjället. Kläppen eller Branäs är också helt lugnt, det ska väldigt mycket till för att de ska begränsa åkningen till ett minimum. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skidupplevelser - Idre fjäll
Tillbaka
Topp