Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skidupplevelser - Idre fjäll
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1293096" data-attributes="member: 144594"><p>Det är väl tyvärr en av fjällens problem, att ska man ha bra fallhöjd så kommer man över trädgränsen där det alltför ofta blåser fuktig iskall småspik. Det finns ju numera liftar som klarar sånt men de är dyra och det blir ju lika kallt i backen oavsett lift. Det ger en fördel till orter där de bästa pisterna ligger under trädgränsen. Och i Idre kommer man ju direkt upp på väderkänslig nivå trots låg fallhöjd.</p><p>Detta sagt så finns det ju magiska dagar på svenskt högfjäll som man aldrig glömmer, kanske mest på vårkanten.</p><p></p><p>Instämmer om Zermatt och det gäller ju även Cervinia intill liksom överfarten mellan. Stängd pga vind liiite för ofta. Men då talar vi ju delvis om världens högst belägna liftburna skidåkning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1293096, member: 144594"] Det är väl tyvärr en av fjällens problem, att ska man ha bra fallhöjd så kommer man över trädgränsen där det alltför ofta blåser fuktig iskall småspik. Det finns ju numera liftar som klarar sånt men de är dyra och det blir ju lika kallt i backen oavsett lift. Det ger en fördel till orter där de bästa pisterna ligger under trädgränsen. Och i Idre kommer man ju direkt upp på väderkänslig nivå trots låg fallhöjd. Detta sagt så finns det ju magiska dagar på svenskt högfjäll som man aldrig glömmer, kanske mest på vårkanten. Instämmer om Zermatt och det gäller ju även Cervinia intill liksom överfarten mellan. Stängd pga vind liiite för ofta. Men då talar vi ju delvis om världens högst belägna liftburna skidåkning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skidupplevelser - Idre fjäll
Tillbaka
Topp