Skidval allmountain, hjälp tack. Armada el völkl?

eggetegg

Ny medlem
Hallå där!

Tänkt att unna mig ett par skidor nu såhär efter jul så tänkte höra med er om ni kan vara till nån hjälp:)
Har suttit timmar vid datan och glott och förstått att det inte är det lättaste att välja ett par som passar en..
Är 25 och har åkt skidor sen man var fem, minst en vecka per år så kan säga att jag är hyffsad. Väger 95 och är 180 lång.
Gillar att trycka på i pisten och offpist. Även göra några hopp i parken.. 60% pist, 20%offpist 20 %park.
Är alltså ute efter en lätt lekfull skida som även gillar hög fart i pisten utan att börja tokfladdra.

Salomon twenty twelve, Armada Ar7 el Arv, Völkl Kendo, eller Völkl Bridge är några av mina kandidater. Vad tror ni? Lagom längd 176?181?

Tack på förhand!

Mvh Jocke

Senast ändrad:
Gjorde det samma för någon månad sen, Har samma kör stil som dig. och jag kom fram till Armada AR7 längd 181. Dock ej provkörda än, men efter min "research" ^^ så valde jag dem.

okej aaa det kanske är dem som gäller, skickade ett mail till skistore och han sa att armadan kunde bli lite klena offpist.Han rekommenderade völkl bridge..Men om man åker 20% offpist så känns det som att man klarar sig ändå?
Hur lång är du och hur mycket väger du?

Tillbaka
Topp