Skidval för nybörjare/medelåkare
Hej,
Jag är rätt ny på det här med skidåkningen men kan säga att jag blev hooked väldigt fort =)
Har egentligen inte åkt mycket alls då jag började denna säsongen.
Nu är det så att jag letar skidor då jag vill åka med egen utrustning och siktar på många timmar i backen vilket gör hyrning utav utrustning rätt oekonomiskt.
Är ju som sagt fortfarande nybörjare men kände väldigt fort att jag är lättlärd så en ren nybörjarskida är lite att kasta pengarna i sjön.
Jag är 180cm lång och väger 87kg.
Har ni några tips på skidor som kan passa mig?
Kikade på ett par Völkl Sensor R2 på Länna sport igår. Fint pris på 2 995:-, normalt pris 5 695:-.
Tyvärr fanns denna bara i 177cm vilket kanske gör det lite väl svårt för mig?
Hittade denna på Hi-Sport: Your text to link here...
Tar tacksamt emot förslag.
Pjäxor har jag köpt mig ett par bra från Nordic och är beredd att betala mellan 2500 - 3500 för ett par skidor.
Tack på förhand!
/Martin
Jag är rätt ny på det här med skidåkningen men kan säga att jag blev hooked väldigt fort =)
Har egentligen inte åkt mycket alls då jag började denna säsongen.
Nu är det så att jag letar skidor då jag vill åka med egen utrustning och siktar på många timmar i backen vilket gör hyrning utav utrustning rätt oekonomiskt.
Är ju som sagt fortfarande nybörjare men kände väldigt fort att jag är lättlärd så en ren nybörjarskida är lite att kasta pengarna i sjön.
Jag är 180cm lång och väger 87kg.
Har ni några tips på skidor som kan passa mig?
Kikade på ett par Völkl Sensor R2 på Länna sport igår. Fint pris på 2 995:-, normalt pris 5 695:-.
Tyvärr fanns denna bara i 177cm vilket kanske gör det lite väl svårt för mig?
Hittade denna på Hi-Sport: Your text to link here...
Tar tacksamt emot förslag.
Pjäxor har jag köpt mig ett par bra från Nordic och är beredd att betala mellan 2500 - 3500 för ett par skidor.
Tack på förhand!
/Martin