Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
skidval hjälp
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 266636" data-attributes="member: 33485"><p>Hmm, hur duktig är du? Ska skidan främst användas till jibbing eller mer allround?</p><p></p><p>Jag skulle spontant säga Karma (fjolårets), som vanligt, då jag tycker att det är den bästa allroundskidan (då man räknar in parken, hemska tanke). Kan dock bli lite smal om du ska åka stort och djupt nere i alperna, men är det bara enveckorsvisiter ska det väl vara det mindre problemet, 87 mm räcker säkert.</p><p></p><p>Hur bra denna eminenta skida är på räcken låter jag dock vara osagt då jag inte har den sortens böjelser.</p><p></p><p>Sen om du kollar på skiddatabasen så lär du nog hitta en hel del. Vill åka på mer jibbbetonade (stavning) skidor kan säkert någon annan hjälpa, fast jag gillar TM av någon konstig anledning.</p><p></p><p>Vet inte hur Big trouble beter sig, men om den har samma egenskaper som TM så är nog det också en kandidat, har dock läst att den ska vara trög.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 266636, member: 33485"] Hmm, hur duktig är du? Ska skidan främst användas till jibbing eller mer allround? Jag skulle spontant säga Karma (fjolårets), som vanligt, då jag tycker att det är den bästa allroundskidan (då man räknar in parken, hemska tanke). Kan dock bli lite smal om du ska åka stort och djupt nere i alperna, men är det bara enveckorsvisiter ska det väl vara det mindre problemet, 87 mm räcker säkert. Hur bra denna eminenta skida är på räcken låter jag dock vara osagt då jag inte har den sortens böjelser. Sen om du kollar på skiddatabasen så lär du nog hitta en hel del. Vill åka på mer jibbbetonade (stavning) skidor kan säkert någon annan hjälpa, fast jag gillar TM av någon konstig anledning. Vet inte hur Big trouble beter sig, men om den har samma egenskaper som TM så är nog det också en kandidat, har dock läst att den ska vara trög. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
skidval hjälp
Tillbaka
Topp