Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Skidval som funkar på isig pist och i puckel
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 1087185" data-attributes="member: 13863"><p>@mmm2017</p><p>Vad är det du inte får ihop? ;-)</p><p></p><p>MaxJarno vill ha tips på skidor som går bra på is och i puckel. Han lägger ut en video där han sladdar kortsväng med klassisk teknik. Istället för att få tips på skidor får han tekniktips på hur han ska utnyttja skidorna med carvingteknik. MaxJarno känner sig kränkt och meddelar att han visst kan köra på skär men anpassar tekniken till förhållandena. Samtidigt lägger han ut en film med Paul Lorenz där han påpekar att Paul sladdar kortsväng. Då påpekar några inklusive undertecknat att Paul visst skär kortsvängen. (Personligen är jag lite oklar på om det var ironi från MaxJarno ... eller inte.) Undertecknad påpekar att om han vill köra puckel som Paul är ett par SL-lagg lämpliga eftersom det är det Paul använder. Sedan kommer du in och påpekar att Paul & Riellys teknik är speciell och att ett par kort skurna SL-lagg antagligen inte är optimalt i puckeln ... vilket jag håller med om!</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 1087185, member: 13863"] @mmm2017 Vad är det du inte får ihop? ;-) MaxJarno vill ha tips på skidor som går bra på is och i puckel. Han lägger ut en video där han sladdar kortsväng med klassisk teknik. Istället för att få tips på skidor får han tekniktips på hur han ska utnyttja skidorna med carvingteknik. MaxJarno känner sig kränkt och meddelar att han visst kan köra på skär men anpassar tekniken till förhållandena. Samtidigt lägger han ut en film med Paul Lorenz där han påpekar att Paul sladdar kortsväng. Då påpekar några inklusive undertecknat att Paul visst skär kortsvängen. (Personligen är jag lite oklar på om det var ironi från MaxJarno ... eller inte.) Undertecknad påpekar att om han vill köra puckel som Paul är ett par SL-lagg lämpliga eftersom det är det Paul använder. Sedan kommer du in och påpekar att Paul & Riellys teknik är speciell och att ett par kort skurna SL-lagg antagligen inte är optimalt i puckeln ... vilket jag håller med om! /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Skidval som funkar på isig pist och i puckel
Tillbaka
Topp