Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidval
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AlmPer" data-source="post: 1080909" data-attributes="member: 103990"><p>Hej!</p><p></p><p>Jag har tänkt börja köra offpist och behöver hjälp att sammanfatta skidor.</p><p></p><p>Jag kommer, ibörjan iallafall, att åka liftnära. En del skog och lite öppen terräng dör det finns.</p><p>Åkningen blir i dalafjällen, lite Funäs och Trysil.</p><p>Jag är väl en medelgod åkare i pisten.</p><p>182cm 87kg</p><p>Åkstilen är väl enkel, inget hopp och snurr.</p><p></p><p>Nu har jag läst en hel del här på freeride. Forum och recensioner.</p><p>Jag har kokat ihop all info till dessa tänkbara skidor</p><p>Völkl gotama</p><p>Rossignol soul 7</p><p>Salomon rocker2 108</p><p>Nordica patron</p><p>Extrem project 110</p><p>Extrem Opinion 108</p><p></p><p>Line Sick Day 110 verkar vara dålig kvalité på så jag valde bort dem. Dumt?</p><p></p><p>Längd runt 185 -190 antar jag</p><p>Jag har pistskidor som jag gillar, så pistegenskaper är inte prioriterade.</p><p>Jag tänkte leta efter begagnat i första hand, men vet av erfarenhet hur det brukar sluta när man köper prylar...</p><p></p><p>Så... är jag på rätt spår? Är det fler modeller som borde vara på listan? Några jag kan stryka? Något annat att tänka på?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AlmPer, post: 1080909, member: 103990"] Hej! Jag har tänkt börja köra offpist och behöver hjälp att sammanfatta skidor. Jag kommer, ibörjan iallafall, att åka liftnära. En del skog och lite öppen terräng dör det finns. Åkningen blir i dalafjällen, lite Funäs och Trysil. Jag är väl en medelgod åkare i pisten. 182cm 87kg Åkstilen är väl enkel, inget hopp och snurr. Nu har jag läst en hel del här på freeride. Forum och recensioner. Jag har kokat ihop all info till dessa tänkbara skidor Völkl gotama Rossignol soul 7 Salomon rocker2 108 Nordica patron Extrem project 110 Extrem Opinion 108 Line Sick Day 110 verkar vara dålig kvalité på så jag valde bort dem. Dumt? Längd runt 185 -190 antar jag Jag har pistskidor som jag gillar, så pistegenskaper är inte prioriterade. Jag tänkte leta efter begagnat i första hand, men vet av erfarenhet hur det brukar sluta när man köper prylar... Så... är jag på rätt spår? Är det fler modeller som borde vara på listan? Några jag kan stryka? Något annat att tänka på? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Skidval
Tillbaka
Topp