Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skidval
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 5035" data-attributes="member: 10565"><p>de allra flesta skidförsäljare inom de stora sportkedjorna ex. stadium, intersport mm. har ingenaning om vad för skida de ska erbjuda sina kunder.</p><p>de har fått höra att korta skidor är det som gäller för säsongen, något som sällan passar alla åkare.</p><p></p><p>i ditt fall skulle jag rekomendera en ganska bred och stabil skida för lössnö och vårskidåking, längd...185-190. köper du en kortare finns det en STOR risk att skida börjar fladdra och att du trycker ifrån mer är skidan klarar av. bra skidor är, enligt mig, salomon, fischer och rossignol, alla tre har många olika modeller så de e bara å testa sig fram</p><p></p><p>ska du därremot köpa en skida för åkning under början av säsongen, då underlaget är hårt och isigt, ska du skaffa en ganska smal storslalomskida. personligen gillar jag salomons 2000/01 modeller. de är fartstabila och har ett kanonbra isgrepp.</p><p></p><p>vart ska du då köpa skidorna? ja, har du inte möjlighet att köpa dom i fjällen är Alpingaraget ett bra ställe i Stockholm. dom hjälper de allra flesta alpina klubbarna i stockholm med utrustning och dom har även en filial i Åre vilket gör att personalen har testat skidorna under olika skidförhållanden.</p><p></p><p>själv spenderar jag mycket tid i Åre, bor snart där, och om du är där kan jag rekomendera Langs Skiduthyrning i Duved, en liten bit väster om Åre. kunnig personal som är duktiga och väl insatta i skidåkning. prata med Roine eller Benny!</p><p></p><p>lycka till!!!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 5035, member: 10565"] de allra flesta skidförsäljare inom de stora sportkedjorna ex. stadium, intersport mm. har ingenaning om vad för skida de ska erbjuda sina kunder. de har fått höra att korta skidor är det som gäller för säsongen, något som sällan passar alla åkare. i ditt fall skulle jag rekomendera en ganska bred och stabil skida för lössnö och vårskidåking, längd...185-190. köper du en kortare finns det en STOR risk att skida börjar fladdra och att du trycker ifrån mer är skidan klarar av. bra skidor är, enligt mig, salomon, fischer och rossignol, alla tre har många olika modeller så de e bara å testa sig fram ska du därremot köpa en skida för åkning under början av säsongen, då underlaget är hårt och isigt, ska du skaffa en ganska smal storslalomskida. personligen gillar jag salomons 2000/01 modeller. de är fartstabila och har ett kanonbra isgrepp. vart ska du då köpa skidorna? ja, har du inte möjlighet att köpa dom i fjällen är Alpingaraget ett bra ställe i Stockholm. dom hjälper de allra flesta alpina klubbarna i stockholm med utrustning och dom har även en filial i Åre vilket gör att personalen har testat skidorna under olika skidförhållanden. själv spenderar jag mycket tid i Åre, bor snart där, och om du är där kan jag rekomendera Langs Skiduthyrning i Duved, en liten bit väster om Åre. kunnig personal som är duktiga och väl insatta i skidåkning. prata med Roine eller Benny! lycka till!!!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skidval
Tillbaka
Topp