Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skidval
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 5041" data-attributes="member: 13863"><p>Tjena!</p><p></p><p>HitMes (jag kan inte hjälpa att det blir så där på svenska... ;-)) inlägg är ju rent ut sagt lysande och jag kan inte annat än att applådera!</p><p></p><p>En sak som förundrat mig avseende skidor är måttsättningen. Många skidor tillverkas med samma midje-, brätte- och ändmått oavsett längden. Detta ger med en viss automatik en kortare skärningsradie på en kortare skida, vilket i sin tur innebär att om man utgår från sin egen längd när man väljer skida, så är det underförstått att korta personer vill svänga oftare och tajtare än långa... Ridå!</p><p></p><p>Synpunkter?</p><p></p><p>MVH/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 5041, member: 13863"] Tjena! HitMes (jag kan inte hjälpa att det blir så där på svenska... ;-)) inlägg är ju rent ut sagt lysande och jag kan inte annat än att applådera! En sak som förundrat mig avseende skidor är måttsättningen. Många skidor tillverkas med samma midje-, brätte- och ändmått oavsett längden. Detta ger med en viss automatik en kortare skärningsradie på en kortare skida, vilket i sin tur innebär att om man utgår från sin egen längd när man väljer skida, så är det underförstått att korta personer vill svänga oftare och tajtare än långa... Ridå! Synpunkter? MVH/MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skidval
Tillbaka
Topp