Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skidval
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hans" data-source="post: 5043" data-attributes="member: 26"><p>Det jag inte fattar är hur alla ovanför kan ge förslag på längd, eftersom det ända ni vet är vilken viktklass han ligger i... </p><p>Det som ni inte heller verkar fatta är att du kan i stortsett stå riktigt med vilka skidor som helst. Har tävlingsåkt förut, och mina vänner kör fortfarande. Ingen av dem har skidor längre än 195 i super-g/storslalom, och jag kan lova att de drar er... </p><p>Visst, försäljare kanske vill sälja korta skidor, men jag ser det som otroligt dumt att köpa skidor som är längre än +15 cm, eftersom det ända som går att göra då är just att åka fort, med längre skidor tapar man allt nöje direkt när det börjar bli uppåkt eller dåligt pistat som det ofta är nere i alperna. </p><p>Jag är 175 och kör på ett par 170, och ett par 140, de kortare är endast till för jibbing, men har ändå kört i fartkontroller i över 75 km/h utan att de blivit totalt instabila, har man tekniken å ligga på lagom skär går det( svängradie 7.7m). Mina 170 lagg har jag kört över 100 km/h på. Jobbar i en skiduthyrning så jag får chansen att testa mycket olika skidor och kommit fram till att dynastar speedcarve är den stabilaste skidan på marknaden (storslalomskidor). körde på ett par mellan 170- 180, jämnfört med ett par storslalom lagg från ross, som var 193, så var speedcarve stabilare, så allt ligger inte i längden... </p><p>Alla inlägg ovanför låter som ett gäng stockhlmare som tror de är gudomligt bra och tror att desto längre skidor man har desto bättre är man... det var så förr, håll isär benen och tro lite på tekniken för fan!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hans, post: 5043, member: 26"] Det jag inte fattar är hur alla ovanför kan ge förslag på längd, eftersom det ända ni vet är vilken viktklass han ligger i... Det som ni inte heller verkar fatta är att du kan i stortsett stå riktigt med vilka skidor som helst. Har tävlingsåkt förut, och mina vänner kör fortfarande. Ingen av dem har skidor längre än 195 i super-g/storslalom, och jag kan lova att de drar er... Visst, försäljare kanske vill sälja korta skidor, men jag ser det som otroligt dumt att köpa skidor som är längre än +15 cm, eftersom det ända som går att göra då är just att åka fort, med längre skidor tapar man allt nöje direkt när det börjar bli uppåkt eller dåligt pistat som det ofta är nere i alperna. Jag är 175 och kör på ett par 170, och ett par 140, de kortare är endast till för jibbing, men har ändå kört i fartkontroller i över 75 km/h utan att de blivit totalt instabila, har man tekniken å ligga på lagom skär går det( svängradie 7.7m). Mina 170 lagg har jag kört över 100 km/h på. Jobbar i en skiduthyrning så jag får chansen att testa mycket olika skidor och kommit fram till att dynastar speedcarve är den stabilaste skidan på marknaden (storslalomskidor). körde på ett par mellan 170- 180, jämnfört med ett par storslalom lagg från ross, som var 193, så var speedcarve stabilare, så allt ligger inte i längden... Alla inlägg ovanför låter som ett gäng stockhlmare som tror de är gudomligt bra och tror att desto längre skidor man har desto bättre är man... det var så förr, håll isär benen och tro lite på tekniken för fan! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Skidval
Tillbaka
Topp