Skidval

mattiaas

Ny medlem
Skidval
Tjena ska ha ett par skidor till en i familjen.
Han är 197 lång och väger 100pannor ungerfär.
Hans tidigare erfarenheter är några veckor i sälen ungefär.
Alltså en medium skidåkare alltså.
Han är ute efter ett par snygga twintip skidor som gärna ligger runt 5000 lr mindre inklusive bidningar:D

God jul!

Senast ändrad:
Skidval
Pistskidor med eller utan twintip till nån som det enda vi vet om personen är nåt av det minst relevanta?

"inte fula" gäller det enligt mig/annan eller enligt din familjemedlem?

kan du inte ta och göra oss en tjänst och läsa igenom reglerna för forumet och läs under fliken stickys specifikt vilken info som ska var med i en tråd som denna...

Det var svårt att inte bli sur men vafan GOD JUL!

Skidval
Några veckor i Sälen och är "medium åkare", hm...intressant.

Spelar det någon roll vilka bindningar?

Skönt att folk börjar använda forumet som sökmotor istället för att gå till Stadium och fråga. Vi vi vi vi kanske ska leverera dom hem till dörren också? Men seriöst, åker han i sälen någon vecka vartannat år, hyr....

Senast ändrad:
Skidval
Personligen är jag också på jakt efter den där skidan som.. ni vet.. den dära som är bäst i pisten.. som klarar all off-piste och så ska den helst vara mittmonterad och ha låg svingvikt för att vara bäst i parken. Ajuste, den skidan var det, ehh

Skidval
Jibberisch sa:
Några veckor i Sälen och är "medium åkare", hm...intressant.

Spelar det någon roll vilka bindningar?

Skönt att folk börjar använda forumet som sökmotor istället för att gå till Stadium och fråga. Vi vi vi vi kanske ska leverera dom hem till dörren också? Men seriöst, åker han i sälen någon vecka vartannat år, hyr....
men ett forum är väl till för att fråga?
trodde jag var på ett skidforum MEN jag kanske har hamnat fel?
är ni inte sugna på att hjälpa dra åt hel*ete istället för att klaga då?

Skidval
1. Det blir tröttsamt med alla dessa inlägg i längden.
2. Vad förväntar du dej för svar?
3. Vad skulle du göra om du får ett par väldigt specifika tips? Köpa det blint rakt av?

Det finns en miljon skidor, en miljon bindningar, en miljon definitioner på en "medium-åkare".

- Hur åker snubben ifråga?
- På vilket sätt åker han?
- Var åker han?
- Vad är "snyggt"?
- Vilken typ bindningar föredrar han?

Om än uppkäftigt så menar jag vad jag säger, ska du/han/ni åka i Sälen någon vecka vartannat år så hyr skidor istället. Det skulle jag göra. Bara för att jag ibland åker snöskoter när jag är bland berg, betyder inte det att jag har en i garaget.

Skidval
nej men han har hyrt skidor tidigare men har bestämt sig för att han vill ha ett par egna.
men om man inte får be om hjälp här så skiter jag i det och frågar någon annanstans=)

Skidval
Tjaa, eller så är du lite mer specifik än "197 cm och 100 pannor". Men du svarar inte på frågan, vad förväntar du dej för svar? Och vad hade du tänkt göra med svaret? =)

Senast ändrad:
Skidval
Mattiaas, tror tyvärr det är bäst du tar din fråga någon annanstans. Finns andra ställen där kunskapsnivån kanske är lägre, men där det iaf finns folk som vill hjälpa till... Nivån på detta forum och dess användare är skrämmande.

Skidval
jet sa:
Mattiaas, tror tyvärr det är bäst du tar din fråga någon annanstans. Finns andra ställen där kunskapsnivån kanske är lägre, men där det iaf finns folk som vill hjälpa till... Nivån på detta forum och dess användare är skrämmande.
nivån är precis som användarna, till största delen imbecill, men denna tråds ursprångliga formulering är ju ett typexempel på varför forumet suger så mkt, man blir ju helt sjukt less på att agera sökmotor åt folk som inte ens har vett att formulera en fråga.
Som man skriver får man svar, kolla på denna tråd och se svaren, hjälpsmhmeten finns där om frågan ställs med rspekt och med lite eftertanke.
https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=59340&p=1#r602709

Jag läser på andra forum också och ingen annanstans ser jag så mkt dumma frågor konstant som här, men så har de flesta åtminstone passerat tonåren på de forumen också.

mattiaas : du har fortfarande inte definierat vad du menar med snygg/inte ful, enligt vem?

Jag tycker alla K2 twins förutom EXT ser ut som skit men många tycker tvärtom.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp