Skidval,

Olle-99

Ny medlem
Skidval,
Hej, jag letar efter ett par twintips för Nybörjare. Har tidigare åkt lite och har inte så mycket erfarenhet. Vill åka i park men fortfarande kunna använda dem bra i pisten. åker några gånger per år. Jag är ca 165 lång och väger 41kg. Vill ha ett par billiga twintips helt enkelt.

Skidval,
Tjenare olle, jag rekommenderar ett par K2 Domain skidor, jag köpte ett par sådana hos Lannasport.se och dom funkar super! Mjuka, och sjukt mkt pop. Jag är 163-164 cm lång och jag tog 159 cms skidor, så det skulle nog passa dig med, fast 169 passar också.. Beror på om du gillar korta/långa skidor, ifall du vill kunna använda skidorna i flera säsonger så tyckjer jag att du ska satsa på 169:orna.

Skidval,
lite för dyra, står att man ska mittmontera men jag vill hellre ha "Vanlig Montering" pga att jag vill åka lite i pisten också. Letar efter ett par för max 3000kr.

Senast ändrad:
Skidval,
Jag har mittmontering, jag åker pist också. Funkar lika bra, gäller bara att vänja sig, och mittmontering i PARK är ren gudomlighet!

Skidval,
Magngan sa:
bouncee sa:
Jag har mittmontering, jag åker pist också. Funkar lika bra, gäller bara att vänja sig, och mittmontering i PARK är ren gudomlighet!
Funkar lika bra? Nja...
Om man bara åker pist så kanske det inte är det rätta valet, men som sagt, när man har vänjt sig vid mittbindingen så kommer det funka iaf. Tycker iaf jag. Märker ingen skillnad om jag ska vara ärlig. Kört med 3 cm bakom mitt förut.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp