Halmhatt
Ny medlem
Skidväska. För säkerhet samt nödvädiga saker.
Hej, jag håller just på att fixa utrustning till en väska jag ska använda när jag åker skidor. Det var tänkt att börja med det billigaste för säkerhet och sedan växa till en väska som jag kan använda offpist. Så i slutändan så behöver jag recco sökare, lavinspade... Ni förstår nog vad jag menar.
Men som en början har jag:
* Väska med rämmar på sidorna där man kan sätta fast skidorna när man går.
* Lavinspade
* Vattenbag med slang till munnen
* Visselpipa
* Laserpoiner (jag tror att det fungerar bra att peka på saker med, speciellt snö även i dagsljus)
Så min fråga till er alla eller rättare sagt, det som skulle vara roligt om ni gjorde skulle vara att ge tips på saker att ha i väskan. Det kan vara saker som kan vara bra att ha med sig eller saker som bara är roligt att ha med sig. . .
Några idéer som jag själv har är tex. Brytstavar, pannlampa, bra telefonnummer, stighudar...
Men som en början har jag:
* Väska med rämmar på sidorna där man kan sätta fast skidorna när man går.
* Lavinspade
* Vattenbag med slang till munnen
* Visselpipa
* Laserpoiner (jag tror att det fungerar bra att peka på saker med, speciellt snö även i dagsljus)
Så min fråga till er alla eller rättare sagt, det som skulle vara roligt om ni gjorde skulle vara att ge tips på saker att ha i väskan. Det kan vara saker som kan vara bra att ha med sig eller saker som bara är roligt att ha med sig. . .
Några idéer som jag själv har är tex. Brytstavar, pannlampa, bra telefonnummer, stighudar...