Skifix Big Air i Storklinten!

Hogizz sa:
"Hjälm och ryggplatta är ett krav på alla tävlanden!"
Där rök min chans, ids ju inte vara med om jag måste låna ryggplatta och grejer.
Tänkte bara ställa upp lite oseriöst :)

btw, hur många hopp är det på kvalen osv?
Tänkte så man har en nog stor tricklista om man nu av någon anledning skulle kunna smita för ryggplattan lr helt enkelt låna en hähä ;)
näe ere sant? fan vad häftig du är

millionaire-OG sa:
Hogizz sa:
"Hjälm och ryggplatta är ett krav på alla tävlanden!"
Där rök min chans, ids ju inte vara med om jag måste låna ryggplatta och grejer.
Tänkte bara ställa upp lite oseriöst :)

btw, hur många hopp är det på kvalen osv?
Tänkte så man har en nog stor tricklista om man nu av någon anledning skulle kunna smita för ryggplattan lr helt enkelt låna en hähä ;)
näe ere sant? fan vad häftig du är
Ryggplattan är ju såklart för din egen skull. Låna en ock kom och kör!

På #1 körde vi tre åk i kvalet. Beroende på startfältets storlek kan det bli annorlunda nu på #2, men grundtanken är att ha tre kvalåk.

OBS! Vi hoppas verkligen att vi kan köra med åkarbedömning precis som på #1, men för det behöver vi FÖRANMÄLNINGAR!

Välkomna!

ellet sa:
Vilken tid ska man vara där?
Exakt information kommer att finnas på http;//www.storkinten.se/bigair.php senare i veckan - samt skickas ut till alla föranmälda - men det ser ut som att startfältet blir större den här gången och då behöver vi komma igång tidigare än senast då vi hade inskrivning kl 10 och 1a start kl 12

Skulle tro att vi kör inskrivning från kl 9, inåkning till åkarmötet startar kl 10.15 och sen första start kl 10.30... Men - håll utkik efter den formella informationen på webben och i mail till alla föranmälda!

Allt eftersom anmälningarna har droppat in så överväger vi att ändra delningen mellan junior och seniorklassen så att 93:or och yngre blir i juniorklassen istället för som vi körde på #1 med 94:or och yngre.

Gör vi på det viset blir det en större och intressantare juniorklass. Seniorklassen har tillräckligt många anmälda för att få till en riktigt bra tävling i alla fall...

Synpunkter här på forumet?

Ser rätt lovande ut ändå, om man kollar sketchupbilderna emil hade!
Hur lång kan platån tänkas bli, är det samma hopp som vid förra tävlingen ni ska använda eller blir det ett nytt?

Sista föranmälningsdag är idag också va?

Senast redigerad av en moderator:
felix sa:
emilsvan sa:
Ännu är det inte tokmånga anmälda, men det pekar mot att bli klart fler än för #1. Jag vill uppmana alla som tänkt åka att föranmäla sej - det blir såååå mycket lättare för oss att få snurr på arrangemanget då...
Ser rätt lovande ut ändå, om man kollar sketchupbilderna!
Hur lång kan platån tänkas bli, är det samma hopp som vid förra tävlingen ni ska använda eller blir det ett nytt?

Sista föranmälningsdag är idag också va?
Vi stänger föranmälningen kl 18 idag. Anmäl dej gärna!

Hoppet blir nere i dalen mellan stora och lilla där vi brukar ha en "spine" tidigare år. Platån blir väl en ca 5 m + 5 m gap men det är Henke vår skidlärare som är shapemaster och lägger sista handen vid hoppen.

Ajuste fan, ryggplatta var man ju tvungen och ha.
Inga tävla för mig då, funderade på ställa upp lite oseriöst och se om man har nån chans med 3or :>

Nu har jag lite förhandsinfo om hoppet som vi planerar för finalen (#3).

Vi kommer att utgå från det step-up vi körde i #2 och bygga om det så att det blir ett nästan dubbelt så stort gap samt att landningen kommer längre fram och blir brantare. Mest troligt bygger vi om kicken också för att anpassa till det nya längre hoppet.

Utöver detta planerar vi även en corner. Man kommer alltså att kunna välja att köra corner eller step-up.

Cornern blir också alternativet för dom som inte vill hoppa över ett stort gap. På cornern kan kan själv anpassa storleken efter hur duktig man känner sej.

Eventuellt får vi upp några bilder inom kort.

FÖRANMÄLNINGAR välkomnas!

Tillbaka
Topp