SKILINK - Ny skidresebyrå?

Frasse-Masen

Aktiv medlem
Hej. Ny medlem här och min första fråga.

Är det någon som har erfarenhet av, och koll på SKILINK som säljer resor till Alperna?

Jag har börjat leta resor till Alperna för första gången och jag hittade den här byrån som verkar ha en hel del att välja på fortfarande.
Skilink verkar vara nystartat bolag förra året. Sidan verkar trovärdig och är lättnavigerad osv.

När jag googlar finns inte mycket att hämta, men de verkar dela flightnummer med Langleys resor. Dock så matchar varken flightnr eller flygtider när man jämför på Arlandas avgångar/ankomster.

På Trustpilot är det idel goda omdömen (köpta?) förutom de som är sura över inställda resor pga covid och allt trubbel det innebär, men det är väl förståeligt kan jag tycka.

Frågan är ju om man vågar boka med dem eller inte.

Tack på förhand.

Tja,
Har jobbat tidigare med några av dom som startat byrån. Det är ett gäng danskar som tidigare jobbade i Skinetworks koncernen (Slopetrotter, Nortlander osv) men som valde att hoppa av när dom konkade (pga corona of course). Vet att dom har mycket erfarenhet sen innan och skulle gissa att de har bra koll på läget. Om de har bra priser så kan det vara värt att testa!

Tja,
Har jobbat tidigare med några av dom som startat byrån. Det är ett gäng danskar som tidigare jobbade i Skinetworks koncernen (Slopetrotter, Nortlander osv) men som valde att hoppa av när dom konkade (pga corona of course). Vet att dom har mycket erfarenhet sen innan och skulle gissa att de har bra koll på läget. Om de har bra priser så kan det vara värt att testa!
Ja, jag har hunnit grotta in mig lite sedan jag ställde frågan. Jag betvivlar inte att de har koll på läget. Sidan och presentationen känns trovärdiga.

Det som känns vanskligt är flygbolaget de anlitar som är det rumänska lågprisbolaget Blue Air. Det behöver ju inte betyda något dåligt, men mina eventuella fördomar om forna öststatsbolag gör att jag drar öronen åt mig. Hittade några kommentarer på deras FB-sida om struliga incheckningar osv.

Till deras försvar så är det ju alltid de (få?) missnöjda kunderna som ger sig till känna på sociala medierna. Är man nöjd så fortsätter ju livet bara.

Hur som helst så bokade jag istället med STS till Bad Gastein. Ser fram emot min första skidresa till Alperna.

Tillbaka
Topp