Skillnad mellan 11/12 och 12/13 modeller?

Mors

Eftersom det inte är någon skillnad på måtten så antar jag att det inte är ngn skillnad.
Köp förra årets:)

Torrfarfar sa:
Mors

Eftersom det inte är någon skillnad på måtten så antar jag att det inte är ngn skillnad.
det här var nog det dummaste jag hört på länge bara för att måtten är desamma så kan ju uppbyggnaden av skidan ha ändrats. Men gå in på k2's officiella hemsida där lär det stå om dom gjort några förändringar på årets skida.

Nu verkar det bara skilja 40€ också (om ni använder länkarna ovan så byt längd så uppdateras priset).

E-lindberg sa:
Torrfarfar sa:
Mors

det här var nog det dummaste jag hört på länge bara för att måtten är desamma så kan ju uppbyggnaden av skidan ha ändrats. Men gå in på k2's officiella hemsida där lär det stå om dom gjort några förändringar på årets skida.
Ett snabbt svar som var rätt! Har jobbat med skidor i 3 år nu så det vet jag mkt väl.

Tack för ett konstruktivt inlägg, btw hur hjälpte det trådskaparen?

Senast ändrad:
Torrfarfar sa:
E-lindberg sa:
Torrfarfar sa:
Mors

Ett snabbt svar som var rätt! Har jobbat med skidor i 3 år nu så det vet jag mkt väl.

Tack för ett konstruktivt inlägg, btw hur hjälpte det trådskaparen?
Jag har idkat älskog med skidor i 21 år. Det kan visst vara förändringar, det vanligaste brukar vara en förbättrad hållbarhet på ytskikt, eventuellt fetare stålkanter osv...

Medger att det var ett dåligt formulerat svar av mig. Okade dock inte skriva en uppsats när jag satt på bussen.
Pratade just med en K2 kille i våras om deras park lagg och vilka förändringar det skulle va till 12/13.
Förstår dock inte vad den otrevliga tonen ska tillföra!

Skidtillverkaren kan ha upptäcka någon svaghet . En sådan svaghet kan rättas till på nästa årsmodell.
Det är knappast något tillverkaren går ut och talar om

Även om skidorna har exakt samma mått och profil kan det naturligtvis ha skett förändringar i uppbyggnaden ... men, men i många fall är skidan identisk förutom grafiken mellan årsmodellerna. Hittar du inga uppgifter om att skidorna är förändrade är sannolikheten stor att de är likadana som förra året ...

/MM

Tillbaka
Topp