Skillnad mellan core- och boot-center?

Jins

Ny medlem
Jag ska köpa nya K2 fujative från conrad, men frågan är hu jag ska montera bindningen..
Är corecenter och bootcenter samma sak? om jag åker mest park å rails men åxå kunna åka offpist,
vad ska jag då ha? 2 cm bakom corecenter, eller bakom bootcenter? jag vill inte ha mittmonterat, men ganska nära mitten..
hjälp?

førsøk hitta en bindning med slide-system. det har jag på mina. funkar skitbra. aldrig haft några problem. var i stryn å kjørde i slutet av juli. dær ær slide-systemet oslagbart. vi kjørde ofta långa åk på morgonen så hade jag dom nærmare boot center. sen runt lunch så vart det park før resten av dagen. då kørde jag næstan helt centrerat.
om du inte vill ha eller inte hittar några bindningar med sånt system så kør dom ganska centrerat då. 2 - 3cm bakom core center typ. lång tail ger mjuka landningar och du slipper å få knyck framåt.

jag tycker inte du ska lægga nån større energi på att tro att dom e bra i offpist. det e dom inte. dom hør hemma i pist å park. dom e skitroliga att hoppa med.

ha det bra

Offpist egenskaperna på fujativesen är högst personliga. Jag som älskar sjuk mjuka skidor tycker de är grymt sköna man flyter liksom med dom på något härligt sätt! :)

Tillbaka
Topp