Skillnad mellan Head Mad_Trix - Big Mountin och Big Air

Hej allesammans! Skulle bra gärna vilja veta vad som skiljer head mad_trix 02-03 big mountin och mad_trix 02-03 big air. Går de bra o jibba med big mountin versionen?

Om du sätter bindningen på big mtn så får du den bredaste och mest uppböjda tipen framåt och på big air tvärt om.
Självklart går det att jibba med båda

Så det är alltså bara ändarna som skiljer sig åt..inte vikt lr nått sånt? Är bakänden på big mtn tillräckligt uppböjd för att funka bra i fakielandningar?

Det är väl så att big-air läget ger en mer mittmonterad
bindning och big-mountin mer bakmonterad...

Jag vågar inte yttra mig om hur mycket topparna är olika
uppböjda, båda är ju böjda som in i helv. så man ska kunna
gör precis som man vill...

Det jag vet säkert att laggen typ väger som ett par
tävlings plank med plattan monterad :o)

montera för fan inte plattan väger skitmycket plus att du står skithögt. har du big mountain fram så är nosen mjukare och tailen hård. o tvärtom om big air fram.
jag hade madtrix o hade big mountain fram, va hur skön som helst.

o andra sidan ska man göra mycket butters så kanske man skulle ha big air fram.

aha..så som jag förstår det är det en och samma skida big mtn och big air men vilken man väljer o ha beror på om hur man monterar bindningarna? STÅR DET BIG MTN OCH BIG AIR PÅ SAMMA SKIDA ALLTSÅ?

yup exakt. fast det ska sitta en platta under bindningen som man kan vända på. dvs vänder man den till big mtn så hamnar bindningen längre bak o vänder man den till big air så hamnar den längre fram. puh

japp man kan motera bindningen åt big mtn eller big air hållet beroende på hur man ska åka.
Det funkar att jibba med båda men jag har inte testat någon i offpist.

NÅGON som har testat de offpist och kan säga hur de funkar där? de är ju trots allt bara typ 75 eller 76mm i midjan, men ändå. funkar de? om man har bigmountain änden fram alltså...

Tillbaka
Topp