skillnad mellan vanliga och snowboardstrumpor?

JoJannes

Ny medlem
som sagt i rubriken, vad är det för skillnad på vanliga alpinstrumpor och snowboardstrumpor??

jasså, finns det någon skillnad? :S Trodde bara de va loggan.

Senast redigerad av en moderator:
Det kan skilja lite i stickningar, bland annat så kan rena alpinsockar ha viss del stickad dämpning över smalbenet som tex BOLA Pro Mountain. På liknande sätt är snowboardsockar uppbyggda för att vara anpassad till utsatta områden vid snowboard åkning.

Om jag inte minns helt fle så står man över lag med lite annan vinkel frammåt med benet när man åker snowboar jämfört med skidor vilket gör att snowboardsockarna kan vara stickad med lite annan vinkel för att inte korva sig. Fast det minns jag inte vart jag har läst, men vissa småskillnader finns det iaf.

jag tror inte det spelar någon roll. Man lutar på snowboard benen lika som man gör på skidor, eller det kanske finns någon ugly steeze human beeing som kör med raka:O

Kolla på X-Socks. De har olika strumpor beroende på vad du ska åka, helt sjukt mång olika. Fick ett par Ski Discovery från dom och jag åker bräda. De funkade alldeles utmärkt. Som perbac sade så kan det skilja på stickning, men inget som jag tror kommer revolutionera åkningen.

www.x-socks.com

Tillbaka
Topp