Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Det är skillnad i bredd. Kolla på Rossignols hemsida eller i skiddatabasen, där står exakta mått. Det är nog främst måtten som skiljer. Lite mer intressant är väl skillnaden mellan Scratch och Sprayer, där skiljer det i konstruktion...
Att Sprayer BC är offpistskida är väl att smutskasta offpist. De 89mm (?) som den har är väl lagom bredd för en allroundskida för en inte så aggresiv åkare som mestadels har mjuk snö under fötterna. Typ åker mycket i Ramundberget, och inte i Romme. Scratch BC är en fet allroundskida med mer betoning på offpist men fortfarande mycket trevlig i pist. Fungerar nog utmärkt som enda skida om man gör en första alpsäsong...
siimoon, näe, inte direkt. Sprayer BC är för mjuk och för smal, enligt min mening för att fungera som en riktigt BC-jibbskida skall fungera. Dock är den en bra skida för tyngre nybörjare eller nybörjare som vill köra hela berget!