Skillnaden Legend Sultan 85 och Mythic Rider?

drSpace

Ny medlem
Vad är skillnaden egentligen mellan Dynastar Legend Sultan 85 och Mythic Rider?
Förutom 4mm där fram, 3mm i midjan och 80gram i vikt alltså...

Undrar det också, hoppas nån kan ge lite liv i tråden å ge något utalande och berätta varför/hur dom kom fram till det :)

Sultanen är inte en lika vridstyvskida som Mythicen är samt att den är mjukare i framdelen än Mythicen varför den blir lite lättare att komma in i sväng med samt du kan få ner den ytterligare i svängradie till skillnad från Mythicen som du får pressa på ordentligt om du ska ner under 20 radie och behålla en snygg teknik.

Med Sultanen får du en lite lekfullare skida men gillar du riktigt breda svängar och tycker att kortare svängar är trist har du en bättre skida i Mythicen samt att du får lite mer bäring i offpisten med den.

Känner du igen dig och din åkning i någon av beskrivningarna här ovan har du hittat rätt Dynastar för dig. Det vill säga om du inte är ute efter en kortsvängs racer för då är du helt ute och cyklar.

Skillnaden förutom vad som redan nämns så är de titanium kant på mythic rider och de är därför den kostar mer.
Jag köpte själv en mythic tog första turen idag i åre och jag älskar dom jag är väl medelåkare och jag känner att att jag har fäste över allt och dom bär så bra dom kan göra utan att bli för klumpiga perfekt all mountain (Y)

Tillbaka
Topp