skimboard tips

mooden94

Medlem
skimboard tips
Hej det här blir min första skim säsång och undrar om ni har lite tips till en nybörjare typ som surf vax mm?

Och frågor som jag redan har skrivit och en ny:

Varför har man surfvax?

Vilket vatten djup är best att skimma på? (flatland)

Går reflade plast tak att bygga hopp av? har sett folk som åker på pvc rör ihop lagda med ca 1dm mellan rum.

skimboard tips
zup? du har surfvax för att få bättre fäste på brädan, jag naväden mig i början av stearin från ett värme ljus, funkade hur bra som helst.

det finns i princip två olika sorters skim, flatland och nåt med wave, flatland kör jag då man kör där det är väldigt lite vatten, bara nån centimeter och sen wave så kör du ut på vågor och typ vänder och sånt och dom wave brädorna är oftast något större medans flatland är mindre..

jag har en rail av ett par pvc rör som funkar hur bra som helst men ett hopp eller en flayout har jag aldrig byggt men det kommer säkert funka, lycka till J.

skimboard tips
Som sagt så har du surfwaxet för att få bättre fäste. Jag andvände mig av något random surfwax för 25kr och det funkade riktigt bra!

Ska du köra flatland är mer långgrunt desto bättre, kan knappt bli för grunt.

Ska du bygga rail elr liknande skulle jag säga pvc. dubbla, trippla eller hur många rör du väljer är smaksak men pvc glider riktigt bra i detta fallet.

Senast ändrad:
skimboard tips
tackar för svaren men det här med stearinet låter man det droppa från ett brinnande ljus eller tarr man tex sidan och drar över det på brädan som man gjorde med pulkorna när man var liten? :P

Vet någon bra trick tips video om hur man gör en ollie på skimboard?

Senast ändrad:
skimboard tips
Jag skule vilja veta hur man gör höga ollies och kickflips, kanke en turtial(lr hur det stavas) på hur man gör, jag kan ju olla ungefär 1dm men har ju sett dom somm hopparen halvmeter åvanför vatten ytan.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp