SkiPass-bussen i sälen

SkiPass-bussen i sälen
jo, o jag brukar ha tur i oturen, bryter väl benet strax innan jag kliver in i bussen på nåt mysko sätt...
fast det kan ju inte vara så dyrt precis, eller?

SkiPass-bussen i sälen
Jo, jag ska ha ett skipass, men en kompis undrar om man verkligen behöver ett skipass överhuvud taget, då han inte vill åka så mycket, men då behöver man ju veta hur mycket bussen kostar om man nu ska betala cash!

SkiPass-bussen i sälen
Som någon tidigare skrev så kollar de aldrig sånt. Vet inte vad det kan kosta annars. Om ni inte vågar fuskåka så kan ni ju alltid fråga om det är okej att den personer följer med ändå. Tror knappt de har någon försäljning på bussen.

SkiPass-bussen i sälen
Det är aldrig några problem utan liftkort.. när jag åker buss upp till sälen med packning tar jag jämt skipass bussen till min stuga i tandåliden, samma sak när jag ska till affären och handla i jeans skor o jacka. Dessutom används den flitigt av längdskidåkare när de ska till spåren och de har knappast liftkort.

SkiPass-bussen i sälen
Ahh, men detta var goda nyheter, skibussen är praktiskt taget gratis att åka med då!
Vi måste ju också till affären o handla o tar gärna bussen, att gå några km med matvaror i snön är nog ingen hit direkt...
Thanks!

SkiPass-bussen i sälen
vad menar du, jag måste veta, ska till sälen om ca två veckor, då vill jag bara se vitt däruppe, fanns det snö eller bara en massa slask, blöt skitväder?

SkiPass-bussen i sälen
kolla kameran vettja..såg helt ok ut idag. Windguru visar dessutom runt -5 varje dag famröver så långt man kan se i prognosen =)

SkiPass-bussen i sälen
ja det finns snö, inte i masor direkt men tillräkligt för att åka. Och ja, kolla kamerorna på skistars hemsida så ser du.

SkiPass-bussen i sälen
Jo tack jag brukar se de kamerorna varje dag, men sånt säger mig inte direkt mycket, bara att det finns snö i backen...
Måste ju veta från folk som varit där, hur allt ser ut och så!
Vill att det ska vara som om en snöbomb har ägt rum däruppe, a la Mr Bean style!
Kör bussen fram till backen eller i närheten?
Har ju inte varit i sälen förut så jag vet ju inte!

SkiPass-bussen i sälen
En snöbomb!!?? Du har väl hängt med i vädret på senaste tiden, det finns inte särskilt mycket snö i det här landet. Bara en fjärdedel av backarna är öppna. Och ja bussen går fram till backen.

SkiPass-bussen i sälen
jo tyvärr har jag hängt med vädret i detta land, fattar inte riktigt vart alla snö tagit vägen, vid det här laget bör det finnas massor med snö... varför ska jämt allt krångla för, vart ska jag vända mig för att klaga?
men snön kommer, tro på snöguden och den kommer att belöna dig! :D

Tillbaka
Topp