Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Skistar Åre... vilka sopor..
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="felixiko" data-source="post: 1215289" data-attributes="member: 75519"><p>Jag tycker också att de har alldeles för lite kapacitet att dra upp folk på toppen. Om man är i Åre för att åka skidor så är det oftast en dålig idé att åka högzon, eftersom man bara får stå i kö i stället, speciellt i år då folk inte delar gondoler längre.</p><p></p><p>Att öppna Tväråvalvsliftarna tidigare på säsongen hade kunnat hjälpa lite, men det är många liftar att åka för att ta sig upp den vägen, och tidigt på säsongen når solens strålar aldrig in i Tväråvalvet. Att renovera eller bygga en ny kabinbana så att den blev driftssäker och kunde gå regelbundet hade varit helt magiskt i mitt tycke. Vad jag förstått det som, så är det ganska knivigt (jämfört med liknande liftar i t.ex. alperna) eftersom det blir mycket isbildning på saker och ting uppe på Åres kalfjäll på grund av fuktiga atlantvindar. Men å andra sidan bör väl lifttillverkarna kommit lite längre med att lösa det problemet sedan 1976, då Åres kabinbana byggdes, om jag får spekulera.</p><p></p><p>Vad gäller öppettiderna så hade de väl kunnat vara lite bättre nu när det börjar ljusna, men jag tycker de är acceptabla. Om man börjar åka 9.30, har lunchen i bröstfickan i form av två tunnbrödmackor, tar sista liften upp kl 15 och går en liten tur på det innan sista åket avnjuts i solnedgången, så är i alla fall jag rätt mör i kroppen på kvällen <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=";)" title="Wink ;)" data-smilie="2"data-shortname=";)" /></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="felixiko, post: 1215289, member: 75519"] Jag tycker också att de har alldeles för lite kapacitet att dra upp folk på toppen. Om man är i Åre för att åka skidor så är det oftast en dålig idé att åka högzon, eftersom man bara får stå i kö i stället, speciellt i år då folk inte delar gondoler längre. Att öppna Tväråvalvsliftarna tidigare på säsongen hade kunnat hjälpa lite, men det är många liftar att åka för att ta sig upp den vägen, och tidigt på säsongen når solens strålar aldrig in i Tväråvalvet. Att renovera eller bygga en ny kabinbana så att den blev driftssäker och kunde gå regelbundet hade varit helt magiskt i mitt tycke. Vad jag förstått det som, så är det ganska knivigt (jämfört med liknande liftar i t.ex. alperna) eftersom det blir mycket isbildning på saker och ting uppe på Åres kalfjäll på grund av fuktiga atlantvindar. Men å andra sidan bör väl lifttillverkarna kommit lite längre med att lösa det problemet sedan 1976, då Åres kabinbana byggdes, om jag får spekulera. Vad gäller öppettiderna så hade de väl kunnat vara lite bättre nu när det börjar ljusna, men jag tycker de är acceptabla. Om man börjar åka 9.30, har lunchen i bröstfickan i form av två tunnbrödmackor, tar sista liften upp kl 15 och går en liten tur på det innan sista åket avnjuts i solnedgången, så är i alla fall jag rätt mör i kroppen på kvällen ;) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Skistar Åre... vilka sopor..
Tillbaka
Topp