Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar – dynamiska priser på liftkort?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pd" data-source="post: 1268885" data-attributes="member: 161297"><p>Precis! Helt rätt. Jag säger inte att det är rimligt med hur stor prisskillnad som helst och vet inte ens vad som är rimligt. Det avgör vi ju som konsumenter tillsammans. Vad jag har kunnat konstatera i min profession är att även små prisskillnader kan göra stor skillnad på konsumentbeteendet vilket i sin tur möjliggör att man kan utnyttja en resurs effektivare.</p><p></p><p></p><p>Är man tillräckligt engagerad i sina äpplen så ... Och det finns exempel på det. Nu är inte whisky min grej men har inte Mackmyra nån grej med att man kan köpa ett fat som får ligga och mogna? Vet med säkerhet att det har förekommit att man kan köpa en andel i en ko för framtida leverans av kött.</p><p></p><p>Edit: Och nu när jag tänker efter så handlade vi faktiskt grönsaker direkt från odlare för ett par år sedan och då betalade vi i förväg och sedan fick jag hämta upp en kasse i veckan allt eftersom det mognade.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pd, post: 1268885, member: 161297"] Precis! Helt rätt. Jag säger inte att det är rimligt med hur stor prisskillnad som helst och vet inte ens vad som är rimligt. Det avgör vi ju som konsumenter tillsammans. Vad jag har kunnat konstatera i min profession är att även små prisskillnader kan göra stor skillnad på konsumentbeteendet vilket i sin tur möjliggör att man kan utnyttja en resurs effektivare. Är man tillräckligt engagerad i sina äpplen så ... Och det finns exempel på det. Nu är inte whisky min grej men har inte Mackmyra nån grej med att man kan köpa ett fat som får ligga och mogna? Vet med säkerhet att det har förekommit att man kan köpa en andel i en ko för framtida leverans av kött. Edit: Och nu när jag tänker efter så handlade vi faktiskt grönsaker direkt från odlare för ett par år sedan och då betalade vi i förväg och sedan fick jag hämta upp en kasse i veckan allt eftersom det mognade. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar – dynamiska priser på liftkort?
Tillbaka
Topp