KarinLager
Aktiv medlem
Skistar – dynamiska priser på liftkort?
Upptäckte en märlig sak när jag bolade januariresan till Trysil... Köpte ett liftkort i samband med att jag bokade boendet, eftersom man var tvungen att göra det. Köpte sedan resterande tre liftkort häromkvällen. Då visade det sig att de jag köpte senare var cirka 200 kronor billigare. Och det handlade inte om någon rabatt, utan grundpriset.
Jag skrev till Skistar i chatten och frågade varför det var olika priser. Och då fick jag svaret att Skistar har "dynamiska priser" på lifrkort, alltså att priserna kan variera. Någon som har hört talas om det? Jag trodde att priserna sattes inför varje säsong. Och här handlar det ju inte om årlig höjning eftersom det liftkort jag köpte först var dyrare än det jag köpte ett par månader senare.
Någon mer som noterat det här?
Tack på förhand
Jag skrev till Skistar i chatten och frågade varför det var olika priser. Och då fick jag svaret att Skistar har "dynamiska priser" på lifrkort, alltså att priserna kan variera. Någon som har hört talas om det? Jag trodde att priserna sattes inför varje säsong. Och här handlar det ju inte om årlig höjning eftersom det liftkort jag köpte först var dyrare än det jag köpte ett par månader senare.
Någon mer som noterat det här?
Tack på förhand