Skistar i Norge

crustival

Ny medlem
Skistar i Norge
Hej hej!
Funderar på att söka till skistar i Hemsedal och trysil till hösten/vintern. är det någon som har jobbat för dom där? Hur är lönerna, är det så att man kan spara lite pengar under säsongen? Är det roliga jobb och hur är det att säsonga där?
ha de!

Skistar i Norge
de har enligt avtal 110.5 NOK som ingångslön sen äre nån krona mer för nått annat så 112.5 i timmen, sen om du är utlänning i norge så skattar du ca 24-26 % skatt. köp med dej köttvaror från sverige o du klarar dej bra som den. ! det är underbart att säsonga där .

ha de

Skistar i Norge
Ska du jobba Skistar så är Hemsedal att rekommendera, framförallt pga pengarna, men också åkningen.
Jag jobbade i Hemsedal förrförra vintern, som skidlärare. Ingångslönen i skidskolan var då 115 NOK. Jag sparade en hel del pengar utan att leva speciellt snålt, åt och drack gott och så. Skidlärarjobbet tycker jag är sjukt kul. Hemsedal har mkt bra åkning när det finns gott om snö. kanske rentutav bäst i skandinavien, av de större anläggningarna. Byn är ganska mysig men inte så stor. Tyckte att stämmning var väldigt skön på anläggningen.

Kolla lite här för mer info: https://www.freeride.se/forum/search.php?search_id=146431984

Mvh Lima ko

Senast ändrad:
Skistar i Norge
En följdfråga;

Nån som har koll på hur svårt det är att få jobben man söker i Hemsedal via Skistar. Eftersom jag är så gott som utbildningslös förutom min tre år på gymnasiet tänkte jag satsa på liftvakt och som andra hand "renhold". Har boende och allt sådant kirrat i Hemsedal redan. Och hur svårt är det att få andra jobb om man inte får via Skistar?

Skistar i Norge
Liftvakt, städare, jobb i uthyrning/shop och i vissa fall skidlärare kräver ingen direkt förutbildning. Men eftersom det är många som vill jobba i Hemsedal så är konkurransen stor och erfarenhet från tidigare jobb inom samma område kan vara meriterande.

Boende är bra att ha men inget krav, iaf inte på Skistars jobb, men kanske på andra.

Samma sak med andra jobb, konkurransen är stor men kravet på utbildning är inte lika stor. Mitt tips, sök en massa olika jobb, hos olika arbetsgivare, ganska självklart kanske!?

Tillbaka
Topp