Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar igen - inte topptura
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Itzakkk" data-source="post: 1225976" data-attributes="member: 168299"><p>Vilken del av fjällupplevelsen kan trådskaparen tänka sig att betala för? Det är nog många som likt dig föredrar Alpernas berg före svenska pister - själv går jag därför hellre på topptur UTANFÖR systemen här i Sverige/Norge och undslipper därmed liftkort ofta. Förra veckan åkte jag däremot på Nuolja och betalade för att åka deras enda lift samtidigt som deras lavinbekämpning möjliggjorde brant åkning trots en hög risk på övriga fjäll. När jag åker längdskidor (tydligen inte tillräckligt ofta i Sälen) betalar jag gladeligen spåravgift.</p><p></p><p>Dessa avgifter tycker jag är synnerligen rimliga - man köper en produkt och om man så vill en fjällupplevelse. Analogt tycker jag inte nödvändigtvis att det är en rättighet att få gå uppför i Skistars preparerade pister. Likt andra har jag också sett förberedda topptursleder i anslutning till anläggning och kan tycka att de borde vara billiga att få använda men jag är inte helt övertygad om att det ska vara gratis. För gratisaktiviteter tycker jag man kan leta sig ut i resten av fjällvärlden och dra nytta av sin allemansrätt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Itzakkk, post: 1225976, member: 168299"] Vilken del av fjällupplevelsen kan trådskaparen tänka sig att betala för? Det är nog många som likt dig föredrar Alpernas berg före svenska pister - själv går jag därför hellre på topptur UTANFÖR systemen här i Sverige/Norge och undslipper därmed liftkort ofta. Förra veckan åkte jag däremot på Nuolja och betalade för att åka deras enda lift samtidigt som deras lavinbekämpning möjliggjorde brant åkning trots en hög risk på övriga fjäll. När jag åker längdskidor (tydligen inte tillräckligt ofta i Sälen) betalar jag gladeligen spåravgift. Dessa avgifter tycker jag är synnerligen rimliga - man köper en produkt och om man så vill en fjällupplevelse. Analogt tycker jag inte nödvändigtvis att det är en rättighet att få gå uppför i Skistars preparerade pister. Likt andra har jag också sett förberedda topptursleder i anslutning till anläggning och kan tycka att de borde vara billiga att få använda men jag är inte helt övertygad om att det ska vara gratis. För gratisaktiviteter tycker jag man kan leta sig ut i resten av fjällvärlden och dra nytta av sin allemansrätt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar igen - inte topptura
Tillbaka
Topp