Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar igen - inte topptura
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FMP" data-source="post: 1226041" data-attributes="member: 176798"><p>Jag upplever hela tråden som en aning spretig och tror det varit för att jag inte riktigt förstått om det var förbudet eller att det skulle kosta pengar att gå uppför i pist som var det största problemet.Men om jag förstår det senaste inlägget så är du egentligen mest emot att man motiverar en avgift med vad du upplever som svepskäl istället för att enbart ange vinstsyfte som motiv? </p><p></p><p>Det kan jag delvis köpa men avgifter är också ett styrmedel för att påverka ett beteende på sikt. Vet inte om det är syftet med exempelvis parkeringsavgifterna; vill man ha in pengarna, eller vill man ha bort bilarna? I fallet med turande uppför har ju uppenbarligen förbud och liftkortskrav lyckats få bort beteendet. </p><p></p><p>Svårt att avgränsa vad som ska vara "gratis" eller extra avgift, alla har ju olika behov och vilja och skulle hela Åre vara all inclusive (svårlöst praktiskt?) så hade nog blivit fasligt dyrt för en som mest vill ta sig upp med lift och åka neråt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FMP, post: 1226041, member: 176798"] Jag upplever hela tråden som en aning spretig och tror det varit för att jag inte riktigt förstått om det var förbudet eller att det skulle kosta pengar att gå uppför i pist som var det största problemet.Men om jag förstår det senaste inlägget så är du egentligen mest emot att man motiverar en avgift med vad du upplever som svepskäl istället för att enbart ange vinstsyfte som motiv? Det kan jag delvis köpa men avgifter är också ett styrmedel för att påverka ett beteende på sikt. Vet inte om det är syftet med exempelvis parkeringsavgifterna; vill man ha in pengarna, eller vill man ha bort bilarna? I fallet med turande uppför har ju uppenbarligen förbud och liftkortskrav lyckats få bort beteendet. Svårt att avgränsa vad som ska vara "gratis" eller extra avgift, alla har ju olika behov och vilja och skulle hela Åre vara all inclusive (svårlöst praktiskt?) så hade nog blivit fasligt dyrt för en som mest vill ta sig upp med lift och åka neråt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar igen - inte topptura
Tillbaka
Topp