Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar igen - inte topptura
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JAndersB" data-source="post: 1226148" data-attributes="member: 122562"><p>Nej det skrev jag inte. Har ingen aning om vad Skistar jobbar för i Norge. </p><p></p><p>Vill ha och vill ha. I alla fall ingen där fokus är personangrepp och saker konstant feltolkas och skall omtuggas hela tiden. Håller helt med om att denna tråd gärna kan avslutas men fortsätter feltolkningarna, oavsett medvetet eller annars så bemöter jag dom.</p><p></p><p>Angående dina frågor så tycker jag jag redan otaliga gånger svarat på dessa men tar det igen:</p><p></p><p>- Att SLAO regler kring turande uppför backarna är fel?</p><p>Ja, om man motiverar det med att det är farligt. Och eftersom en utveckling sker av vår sport bör man kunna se över sina regler. Speciellt när FIS och många andra direkt berörda länder inte ser något problem.</p><p></p><p>- Att Skistar borde jobbar mer för att ändrar regeln?</p><p>Gärna för mig även om jag personligen knappast berörs framöver. Men tveksam eftersom jag inte tror Skistar ser huvudmotivet som säkerhet, möjligen då ur ett försäkringsperspektiv, utan inte ser de indirekta intäkterna det kan ge.</p><p></p><p>- Att Skistars affärsmodell är fel?</p><p>Fel? Kolla in vinsterna. Det jag förtvivlat försöker påpeka i både denna och andra trådar är att slaviskt direktprissätta alla tjänster med rörliga avgifter inte nödvändigtvis behöver vara vinstmaximerande på lång sikt. Många jag känner, med stugor i fjällen, vägrar betala längdspåravgifter. De ser det som en samhällstjänst som alltid funnits och som de hellre finansierar via skattesedel eller annat. Jag parkerad vid Kaisers skidbod i lördags. Räknade inte stolparna med parkeringsregler och apphänvisningar men de var nog närmare 30st på Sälfjällstorget. Mysig fjällkänsla - not. Men allt detta har vi redan varit genom otaliga gånger, i denna och andra trådar.</p><p>- Nåt helt annat</p><p>Vilken debatt jag vill ha? En vettig utan ständiga personangrepp.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JAndersB, post: 1226148, member: 122562"] Nej det skrev jag inte. Har ingen aning om vad Skistar jobbar för i Norge. Vill ha och vill ha. I alla fall ingen där fokus är personangrepp och saker konstant feltolkas och skall omtuggas hela tiden. Håller helt med om att denna tråd gärna kan avslutas men fortsätter feltolkningarna, oavsett medvetet eller annars så bemöter jag dom. Angående dina frågor så tycker jag jag redan otaliga gånger svarat på dessa men tar det igen: - Att SLAO regler kring turande uppför backarna är fel? Ja, om man motiverar det med att det är farligt. Och eftersom en utveckling sker av vår sport bör man kunna se över sina regler. Speciellt när FIS och många andra direkt berörda länder inte ser något problem. - Att Skistar borde jobbar mer för att ändrar regeln? Gärna för mig även om jag personligen knappast berörs framöver. Men tveksam eftersom jag inte tror Skistar ser huvudmotivet som säkerhet, möjligen då ur ett försäkringsperspektiv, utan inte ser de indirekta intäkterna det kan ge. - Att Skistars affärsmodell är fel? Fel? Kolla in vinsterna. Det jag förtvivlat försöker påpeka i både denna och andra trådar är att slaviskt direktprissätta alla tjänster med rörliga avgifter inte nödvändigtvis behöver vara vinstmaximerande på lång sikt. Många jag känner, med stugor i fjällen, vägrar betala längdspåravgifter. De ser det som en samhällstjänst som alltid funnits och som de hellre finansierar via skattesedel eller annat. Jag parkerad vid Kaisers skidbod i lördags. Räknade inte stolparna med parkeringsregler och apphänvisningar men de var nog närmare 30st på Sälfjällstorget. Mysig fjällkänsla - not. Men allt detta har vi redan varit genom otaliga gånger, i denna och andra trådar. - Nåt helt annat Vilken debatt jag vill ha? En vettig utan ständiga personangrepp. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar igen - inte topptura
Tillbaka
Topp