Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar igen - inte topptura
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1226233" data-attributes="member: 144594"><p>Skrivfel, menar en av Skistars anställda. </p><p></p><p>Men visst. ”Fråga inte mig jag bara jobbar här”, typ. Precis den typ av svar du vill ha från en representant från det företag som har det största medansvaret för reglernas utformning. </p><p></p><p>Men det var ju egentligen inte denne pistör utan du och andra här som vill tona ner Skistars inflytande över SLAOs regelverk. Vilket är missledande. Senast jag tittade hade t ex Skistar två representanter i SLAOs styrelse, vilket ingen annan operatör hade. Samt flera röster, eftersom de äger flera anläggningar. Kalla den positionen dominerande eller ej. </p><p></p><p>Att regeln är utformad som den är beror förstås INTE i grunden på att ”den är utformad av SLAO”, det är ju en pseudoförklaring utan djupare mening. Regeln beror på att de som bestämmer inom SLAO, där Skistar sedan länge är den enskilt absolut störste aktören, vill ha det så. I detta fall gissningsvis främst eftersom frågan hittills inte varit aktuell.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1226233, member: 144594"] Skrivfel, menar en av Skistars anställda. Men visst. ”Fråga inte mig jag bara jobbar här”, typ. Precis den typ av svar du vill ha från en representant från det företag som har det största medansvaret för reglernas utformning. Men det var ju egentligen inte denne pistör utan du och andra här som vill tona ner Skistars inflytande över SLAOs regelverk. Vilket är missledande. Senast jag tittade hade t ex Skistar två representanter i SLAOs styrelse, vilket ingen annan operatör hade. Samt flera röster, eftersom de äger flera anläggningar. Kalla den positionen dominerande eller ej. Att regeln är utformad som den är beror förstås INTE i grunden på att ”den är utformad av SLAO”, det är ju en pseudoförklaring utan djupare mening. Regeln beror på att de som bestämmer inom SLAO, där Skistar sedan länge är den enskilt absolut störste aktören, vill ha det så. I detta fall gissningsvis främst eftersom frågan hittills inte varit aktuell. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar igen - inte topptura
Tillbaka
Topp