Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar igen - inte topptura
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Drkosmos" data-source="post: 1226313" data-attributes="member: 160507"><p>Bra att du håller dig till reglerna, men det är ett fult sätt att diskutera på. I 7 sidor har du avvisat i princip vartenda inlägg som inte håller med dig. Frågor som säkerhetsaspekter avvisas raljerande och utan utvecklande svar. Klart att det provocerar. Sen tar vissa till personangrepp i frustrationen, och det är givetvis inte ok.</p><p>Jag tänker inte fortsätta denna diskussion då det inte leder någonvart. Vidhåller fortfarande min tankar om att Slao är en demokratisk organisation, och jobbar bla. för säkerhetsaspekten inom skidåkning (men också givetvis för anslutna medlemmars ekonomiska intressen och överlevnad). </p><p></p><p>Säkerhetsaspekten inom skidåkning intresserar mig då jag i mitt yrke som narkos&intensivvårdsläkare jobbar dagligen med traumapatienter och med genomgången backläkarutbildning har jobbat en hel del med skidskador. </p><p></p><p>Jag tror att Slaos ”lilla gula” är framtagen med säkerhet i fokus, och dom ekonomiska intressena sekundära. Vissa regler måste kanske försöka tillämpas för den stora massan, även om enstaka individer med hög kompetens skulle klara riskmoment. Så fungerar ju nästan hela samhället.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Drkosmos, post: 1226313, member: 160507"] Bra att du håller dig till reglerna, men det är ett fult sätt att diskutera på. I 7 sidor har du avvisat i princip vartenda inlägg som inte håller med dig. Frågor som säkerhetsaspekter avvisas raljerande och utan utvecklande svar. Klart att det provocerar. Sen tar vissa till personangrepp i frustrationen, och det är givetvis inte ok. Jag tänker inte fortsätta denna diskussion då det inte leder någonvart. Vidhåller fortfarande min tankar om att Slao är en demokratisk organisation, och jobbar bla. för säkerhetsaspekten inom skidåkning (men också givetvis för anslutna medlemmars ekonomiska intressen och överlevnad). Säkerhetsaspekten inom skidåkning intresserar mig då jag i mitt yrke som narkos&intensivvårdsläkare jobbar dagligen med traumapatienter och med genomgången backläkarutbildning har jobbat en hel del med skidskador. Jag tror att Slaos ”lilla gula” är framtagen med säkerhet i fokus, och dom ekonomiska intressena sekundära. Vissa regler måste kanske försöka tillämpas för den stora massan, även om enstaka individer med hög kompetens skulle klara riskmoment. Så fungerar ju nästan hela samhället. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Skistar igen - inte topptura
Tillbaka
Topp