Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Skistar, var kan jag hämta ut min liftbiljett?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="KaptenStofil" data-source="post: 126711" data-attributes="member: 53638"><p>I morse var det inte helt utan att jag satt mitt morgonkaffe i vrångstrupen. I reprisen av Sverige Runt på SVT:s morgonsändningar (sedan Opp amarylis i P1 slutade sändas är jag hänvisad till andra program och media) visades ett inslag från den jämtländska fjällvärlden, närmare bestämt den f.d fjällbyn Åre. En fånigt leende lokalpolitiker invigde en ny tunnel där biltrafiken ska ledas i under en skidåkarbacke. Inte för att en lokalpolitiker kan bringa en luttrad medborgare som mig ur fattning men när priset för tunneln nämndes så kunde jag inte annat än uppröras, 70 miljoner varav 35 miljoner kommer från Vägverket. Hur kommer det sig att ett statligt verk bygger en skidanläggning åt ett kommersiellt företag? Jag kräver att Skistar ger mig en liftbiljett gällande för den kommande vintern så att jag kan inspektera min egendom så som svensk skattebetalande medborgare!!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="KaptenStofil, post: 126711, member: 53638"] I morse var det inte helt utan att jag satt mitt morgonkaffe i vrångstrupen. I reprisen av Sverige Runt på SVT:s morgonsändningar (sedan Opp amarylis i P1 slutade sändas är jag hänvisad till andra program och media) visades ett inslag från den jämtländska fjällvärlden, närmare bestämt den f.d fjällbyn Åre. En fånigt leende lokalpolitiker invigde en ny tunnel där biltrafiken ska ledas i under en skidåkarbacke. Inte för att en lokalpolitiker kan bringa en luttrad medborgare som mig ur fattning men när priset för tunneln nämndes så kunde jag inte annat än uppröras, 70 miljoner varav 35 miljoner kommer från Vägverket. Hur kommer det sig att ett statligt verk bygger en skidanläggning åt ett kommersiellt företag? Jag kräver att Skistar ger mig en liftbiljett gällande för den kommande vintern så att jag kan inspektera min egendom så som svensk skattebetalande medborgare!!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Skistar, var kan jag hämta ut min liftbiljett?
Tillbaka
Topp