Skistar, var kan jag hämta ut min liftbiljett?

KaptenStofil

Ny medlem
I morse var det inte helt utan att jag satt mitt morgonkaffe i vrångstrupen. I reprisen av Sverige Runt på SVT:s morgonsändningar (sedan Opp amarylis i P1 slutade sändas är jag hänvisad till andra program och media) visades ett inslag från den jämtländska fjällvärlden, närmare bestämt den f.d fjällbyn Åre. En fånigt leende lokalpolitiker invigde en ny tunnel där biltrafiken ska ledas i under en skidåkarbacke. Inte för att en lokalpolitiker kan bringa en luttrad medborgare som mig ur fattning men när priset för tunneln nämndes så kunde jag inte annat än uppröras, 70 miljoner varav 35 miljoner kommer från Vägverket. Hur kommer det sig att ett statligt verk bygger en skidanläggning åt ett kommersiellt företag? Jag kräver att Skistar ger mig en liftbiljett gällande för den kommande vintern så att jag kan inspektera min egendom så som svensk skattebetalande medborgare!!!

Om du vill inspektera tunneln så är det väl bara att köra E14 mot Norge...

Var glad att skattepengarna någon gång går till något vettigt, en skidtunnel är vad vi behöver!

Alltid kul att läsa dina inlägg kaptenstofil. Måhända att jag inte samtycker med dig jämt, det är faktiskt mer regel än undantag tyvärr. Men du har en skönt sätt att uttrycka dig på som gör läsning till ngt intimt på ngt plan.

"De ä ba o kö"

//Per

Snödjup

Tillbaka
Topp