Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skistar vill köpa Andermatt
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Onlytelemark" data-source="post: 879731" data-attributes="member: 63059"><p>Andermatt är idag för litet för att dra de stora massorna av skidåkare till sig, det är ju idag en pärla i alpvärlden för oss som gillar friåkning, men så många är vi inte, och spenderar inte speciellt mkt pengar väl på plats heller, utan det är skidåkningen som prioriteras, så för att överleva måste en skidort locka till sig skidåkare som åker någon vecka per år, och också då kan spendera en hel del pengar. det är det som gäller för att överleva, sedan så kan det ju vara bra om något företag som idag sysslar med skidåkning sätter in pengar i en skidort som denna. men om sagan om det underbara Andermatt tar slut i och med detta? det tror jag inte, Vi friåkare kommer att hitta nya pärlor i framtiden, det är jag helt övertygad om.</p><p></p><p>Mitt friåkningsparadis är Vasilitsa i norra Grekland,, jag hittade det stället för 25 år sedan, sedan var Åkaskidor där för jag tror ca 10-15 år sedan, men jag har hittils endast träffat 2 skandinaver under mina vistelser där, ingen imponerande fallhöjd,, men vilken offpiståkning när snön väl har dumpat,, och jag tror det dröjer tusentalsår innan skistar lägger några pengar där,,</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Onlytelemark, post: 879731, member: 63059"] Andermatt är idag för litet för att dra de stora massorna av skidåkare till sig, det är ju idag en pärla i alpvärlden för oss som gillar friåkning, men så många är vi inte, och spenderar inte speciellt mkt pengar väl på plats heller, utan det är skidåkningen som prioriteras, så för att överleva måste en skidort locka till sig skidåkare som åker någon vecka per år, och också då kan spendera en hel del pengar. det är det som gäller för att överleva, sedan så kan det ju vara bra om något företag som idag sysslar med skidåkning sätter in pengar i en skidort som denna. men om sagan om det underbara Andermatt tar slut i och med detta? det tror jag inte, Vi friåkare kommer att hitta nya pärlor i framtiden, det är jag helt övertygad om. Mitt friåkningsparadis är Vasilitsa i norra Grekland,, jag hittade det stället för 25 år sedan, sedan var Åkaskidor där för jag tror ca 10-15 år sedan, men jag har hittils endast träffat 2 skandinaver under mina vistelser där, ingen imponerande fallhöjd,, men vilken offpiståkning när snön väl har dumpat,, och jag tror det dröjer tusentalsår innan skistar lägger några pengar där,, [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Skistar vill köpa Andermatt
Tillbaka
Topp