skivbroms

Martini88

Ny medlem
skivbroms
Hej jag har problem med min skivbroms för att den ena bromsklosen tar imot så det låter hela tiden. jag har en hydralisk hayes som sitter på en kona.hjälp mig

skivbroms
hade samma problem. det var bara å lossa på två skruvar och justera lite och skruva åt igen så var det tyst.

skivbroms
som Axl skrev, lossa de två skruvarna som håller samman oket med adaptern, om du nu bromsar så har du centrerat oket. Sen är det bara att skruva fast oket.

Om det ändå inte skulle fungera så kanske bromsskivan är skev.

skivbroms
om du har en orginalömonterad marzochi kan det va så att skivbromsfästet på den inte renfräst på såvis sätter sig adaptern lite på sniskan och du får det problem du upplever.
Lättavhjälpt med en enkelhuggen fil och lite försiktighet! säkras kan va att bara fila på adaptern och då brukar det va det nedre bultfästet som är problemet fila där en liten fas på inner/nerdekant.

om det nu va somså att det inte räckte med att justera men tar för givet att du testat det innan du frågat.

lyckatill

skivbroms
om det är en Hayes so1e (som är ett enkolvs-ok tillverkat 2005, helt sjukt....) så kanske den fasta klotsen ligger emot... eller nått. äh riv å slit lite...

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp