Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skollagen och Skolinspektionen dödar indirekt skidanläggningar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ake_Astrom" data-source="post: 990544" data-attributes="member: 127291"><p>Intressant diskussion.</p><p>Hur tänker ni på kostnaden för utrustning?</p><p>Och nu tänker alla alpina skidor och pjäxor osv. Men glöm inte heller att när skolan säger att "barnen" skall åka skridskor eller längd så behövs det utrusning.</p><p></p><p>Kommer i håg de samtal jag fört med skolan när de sagt till mig att jag måste köpa längdskidor eller skridskor till mina barn så att de kan vara med. </p><p>Jag har alltid svarat att jag vägrar köpa längdskidor som de kommer att använda 1 dag om året eller "vanliga" skridskor som även de kommer att användas 1 dag om året och föreslagit skolan att åka långfärdsskridskor i stället för det har mina barn.</p><p></p><p>Då är det jag som har varit "dålig" förälder som inte unnat mina barn det som någon här ovan kallade kulturarv eller?</p><p></p><p>Det är inte bara liftkort och resor som medför kostnader.</p><p></p><p>Men som gammal scoutledare kan jag säga att det finns mycket man kan göra i naturen som har väldigt låga kostnader men även faller under friluftsliv.</p><p></p><p>Se inte problemen se möjligheterna och tänk på de som har ensamstående föräldrar, saknar arbete osv.</p><p></p><p>Jag förstår att man kommer att se över problemet för ett problem är det för en hel del barn då de saknar den ekonomiska möjligheten att följa med på allt "roligt".</p><p></p><p>//Åke</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ake_Astrom, post: 990544, member: 127291"] Intressant diskussion. Hur tänker ni på kostnaden för utrustning? Och nu tänker alla alpina skidor och pjäxor osv. Men glöm inte heller att när skolan säger att "barnen" skall åka skridskor eller längd så behövs det utrusning. Kommer i håg de samtal jag fört med skolan när de sagt till mig att jag måste köpa längdskidor eller skridskor till mina barn så att de kan vara med. Jag har alltid svarat att jag vägrar köpa längdskidor som de kommer att använda 1 dag om året eller "vanliga" skridskor som även de kommer att användas 1 dag om året och föreslagit skolan att åka långfärdsskridskor i stället för det har mina barn. Då är det jag som har varit "dålig" förälder som inte unnat mina barn det som någon här ovan kallade kulturarv eller? Det är inte bara liftkort och resor som medför kostnader. Men som gammal scoutledare kan jag säga att det finns mycket man kan göra i naturen som har väldigt låga kostnader men även faller under friluftsliv. Se inte problemen se möjligheterna och tänk på de som har ensamstående föräldrar, saknar arbete osv. Jag förstår att man kommer att se över problemet för ett problem är det för en hel del barn då de saknar den ekonomiska möjligheten att följa med på allt "roligt". //Åke [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skollagen och Skolinspektionen dödar indirekt skidanläggningar?
Tillbaka
Topp