Skor för problemfötter

M4lin

Ny medlem
Skor för problemfötter
Jag har två platta fötter och har därför alltid skoinlägg som stöd. Nu måste jag köpa nya snowboardskor och undrar om någon annan lider av fötter av liknande form? Finns det mer och mindre anpassade skor? Vet ni något märke som är extra bra?

Tack!

Skor för problemfötter
Vad har du använt för några skor tidigare? Hur avancerad är du? "lider" kanske var ett lite väl starkt ord, jag skulle säga någonting annat...

Skor för problemfötter
Jag har också problemet med väldigt platta fötter. Dock slutar problemen inte där, har både platta fötter, långa fötter(ca strl 46), ytterst smala fötter och väldigt låga vrister. Detta gör att det är i princip omöjligt att hitta boots som är bra.

Kör för tillfället på K2 t1 db boots som funkar bra! i dessa har jag även formgjutna sulor. Det allra bästa med just dessa boots är dual boan där man kan spänna ner vristen ordentligt vilket ger ett bra hälgrepp trots låga vrister.

Körde även på K2:s boots innan dessa, då var det ett par Darko:s som även de var mycket bra. Blev dock väldigt utslitna och luktade som jag vet inte vad, man kunde inte vara i samma rum som dem. Detta var dock efter 100+ åkdagar så man kan inte räkna med något annat.

Som sagt, kolla in K2:s boots. Salomons boots kan också vara värt att titta lite extra på då de var dem som satt näst bäst på mina fötter iaf.

Hoppas du hittar något trevligt!
//Kristofer

Skor för problemfötter
jag tycker du köper valfri bra boot. (bara söka på forumet så lär ett 20-30 tal trådar hittas) sen köpa endera Superfeet(icke gjutbara) inlägg, dock mycket bra, finns många olika sorter och storlekar beroende på vilket problem du har. ELLER, om du vill ha Deluxe inlägg modellen: OttoBock. Du går in och gör ett fotavtryck i en skumgjutning, de tar sedan denna och tillverkar dina inlägg utefter din egen fot. Kan säga att oavsett vad någon annan säger är dett troligtvis det absolut bästa alternativ. Används ofta inom sjukvården för folk med allmänt fucked up feet. Jag är en av dem ;) kör på! GLHF

Skor för problemfötter
jag lider av plattfot och kör med ett par Burton Poacher boots och har även tryckt ner gjutna sulor. Tror dock att det går att trycka ner dessa sulor i alla boots som är av det lite mjukare laget, åk till närmsta snowboardaffär och prova trycka ner sulan och testa sedan bootsen så ska du se att det blir bra!

Skor för problemfötter
Jag led av samma problem , samt att mina tår va deformerade ;) Köpte Salomon i 1/3 storlek. Passade grymt. Aldrig annat.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp