Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Skräddarknuta (halluxvalgus på lilltån).
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="havreboll" data-source="post: 1075892" data-attributes="member: 60010"><p>Min erfarenhet efter att haft detta i flera säsonger är att det inte hjälper att trycka pjäxan om det inte är helt uppenbart att det är för smalt. Snarare är det ofta så att om man har dåligt stöd för hålfoten så kan problemet uppkomma eller förvärras. Testa själv att vinkla foten innåt och se vad som händer med innersta leden av lilltån. Samma sak kommer hända med bredare skidor på hårt underlag om hålfoten har dåligt stöd av den gjutna sulan (som jag antar att du har).</p><p></p><p>Det kan också vara så enkelt att du har fått en inflamation i leden vilket då behandlas med vila och antiinflamatoriskt. När det väl har fått över så är det dock dags att se om inflamationen bara berodde på att du helt enkelt åkt för mycket eller om det är något problem med pjäxan/sulan.</p><p></p><p>Ett litet tjuvknep som jag har testat med viss framgång är att ta oanvända disktrasor och klippa ut en rektangel cirka 4-5 cm gånger 3 cm i vilken du sedan klipper ut ett litet hål för knölen du har på tån och tejpar på foten med typ coachtejp. Ett par lager räckte för mig och ger avlastning. troligen finns det bättre material för att göra detta men disktrasor var det bästa och billigaste jag lyckades få till.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="havreboll, post: 1075892, member: 60010"] Min erfarenhet efter att haft detta i flera säsonger är att det inte hjälper att trycka pjäxan om det inte är helt uppenbart att det är för smalt. Snarare är det ofta så att om man har dåligt stöd för hålfoten så kan problemet uppkomma eller förvärras. Testa själv att vinkla foten innåt och se vad som händer med innersta leden av lilltån. Samma sak kommer hända med bredare skidor på hårt underlag om hålfoten har dåligt stöd av den gjutna sulan (som jag antar att du har). Det kan också vara så enkelt att du har fått en inflamation i leden vilket då behandlas med vila och antiinflamatoriskt. När det väl har fått över så är det dock dags att se om inflamationen bara berodde på att du helt enkelt åkt för mycket eller om det är något problem med pjäxan/sulan. Ett litet tjuvknep som jag har testat med viss framgång är att ta oanvända disktrasor och klippa ut en rektangel cirka 4-5 cm gånger 3 cm i vilken du sedan klipper ut ett litet hål för knölen du har på tån och tejpar på foten med typ coachtejp. Ett par lager räckte för mig och ger avlastning. troligen finns det bättre material för att göra detta men disktrasor var det bästa och billigaste jag lyckades få till. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Skräddarknuta (halluxvalgus på lilltån).
Tillbaka
Topp