skruvar ..

• Trådstartare Trådstartare knas
  • Start datum Start datum
K

knas

Guest
skruvar ..
tja!
har ett litet problem här ..
ska montera på nya bindningar .. men det går bara att få till det så att 3 istället för 4 skruvar används .. hmm .. vad göra .. är det bara att köra på med 3 tro???

.. har nån haft samma probelm ??

skruvar ..
Är du på riktigt?

Har du bytt till/från en Burtonbräda? Annars låter det väldigt konstigt! Om så är fallet, så bör du skaffa nya diskar, så att de är rätt till dina aktuella inserts. Såna diskar finns på välsorterade brädaffärer (läs: One Off, tex).

Lycka till med montaget!

Ride on!

skruvar ..
japp .. jag e inte fiktiv .. sist ja kolla iaf ..

.. och japp det e en burton bräda ..
bindninarna ska! vara burtons contour .. men men .. ja måste som sagt fått fel diskar utav den välsorterade brädaffär jag köpte bindningarna i (läs: ONE OFF) ..

yeye .. får väl ta en trip dit imorrn (igen) o byta :)

skruvar ..
bara en liten sak, när ni pratar om välsorterat å all skit...Burton levererar sina bindningar med dubbla plattor 3o 4 håls, så vart tog välsorteringen vägen? Dessutom så vet du att det är förra årets bindning? Inte för det spelar nån rolll om du inte cashat ord pris för den

peace

skruvar ..
yup .. vet att det e förra årets contour som ligger här .. o ja pröjsade inte fullt pris .. vilket va bra för min plånbok :)
..
iaf .. så du menar att jag bara ska använda 3 (tre) skruvar/bindn.
eller ?

har inte varit med om nåt sådant tidigare .. men utvecklingen går ju framåt .. o det va ett par år sen man köpte nya prylar .. hehe.

skruvar ..
rippey>> Förvisso är de nya diskarna från Burton (numer) gjorda för både 3- & 4-håls inserts (glömde det - Ber om ursäkt). Så har det dock inte alltid varit. Sist jag bytte bräda (för ett par år sen), från Burton till Forum, var jag tvungen att fixa nya diskar & det gjorde den VÄLSORTERADE butiken One Off på Vasagatan!

Vad gäller infästningen av bindningarna, så är det ju så att Burton har ett 3-skruvs insertsystem & därför skall bara 3 skruvar fästas på en dylik bräda. Du har alltså gjort helt rätt!

Ride on!

skruvar ..
ALLTSÅ: Du har en Burton bräda och ska montera på Burton bindningar? Då skall du kunna skruva i 4 skruvar så vitt jag vet.

skruvar ..
warpa>korrekt, men eftersom det är förra årets hade man både 3o4 hålsplattor. dock var det så tidigare!

Du inlägget sist> Nej, burton har 3 håls system, 3 hål i brädan, 3 hål i plattan och 3 skruv ska användas

blir det för jobbigt skit i skruven och använda sikaflex (obs ett skämt)

peace

skruvar ..
och liftwaffe e igång igen med sitt tjöt om burton. Jag var i väg i serre över jul och jag har en burton bullet med custom bindningar OCH FAN VA BRA DOM VA

Tillbaka
Topp