skruvarna på bindningarna?

• Trådstartare Trådstartare thompson
  • Start datum Start datum
T

thompson

Guest
Hur ska man göra för att slippa behöva skruva åt bindingarna varje gång men har åkt?

Är verkligen loctite bra till bindningar? jag har hört att det kan vara svårt att få upp dom sedan isåfall.
Jag skulle ha köpt nya skruvar som "gummi strecket" är kvar på.

Äh loctite skruvlåsningsolja funkar prima...se till så du köper normalstark o inte permanent så e det inga problem

Köp loctite på vilken järnaffär som helst, räkna med upp till en hundring!
kör med normalstark loctite, blir de jobbigt att vrida upp ändå så kör med skruvdragare, men dra inte åt med den!

Jag har en bricka under skruven som fjädrar lite inåt när man drar åt. Har aldrig lossnat trots att jag byter bindningar mellan fyra brädor.

jag skulle inte använda nagellack iaf..
Loctite är gjort för att skruvas med, och inga "rester" lämnas kvar i gängorna!

Hmm, har haft en bräda som nog var utrustad med "permanent" modellen som beskrevs ovan... Hade en RIDE, J. FORD för 100 år sedan och de bindningarna fick man ju nästan borra lös ur brädan...

Är litet LocTite-skeptisk sedan dess; skulle därför rösta på brickmetoden. Eller kanske dra fast skruvarna ordentligt direkt ;-) Hehe

GL!!!

mvh,

M.Jinnai ur anti-LocTiteklubben

som sagt välj normalstark o skippa permanent så är det inga problem. Läser man på permanent förpackningen så står det att dom inte går att lossa utan rejäl uppvärmning. Tänkte du köra med svetslåga på brädan eller vad hade du tänkt???

#Furre

Om det var mig du adresserade med svetslågan så hade jag inte tänkt alls... Brädan var begagnad...

Men svetslågan hade nog varit på sin plats... Insertskruvarna var i det närmaste utan stjärnmönster innan jag var klar med omflyttningen av bindningarna... ;-)

mvh,

M.Jinnai fortfarande i anti-LocTiteklubben

intressant, jag undrar om jag ens drog åt mina skruvar 2 gånger under hela förra säsongen. satsa på att försöka skruva dit skruvarna ordentligt utan att för den delen riskera att förstöra skruvarna (mao fixa en bra mejsel som du kan kombinera med lite extra hävarm så du slipper dra ner på noggrannheten när du behöver ta i).

bricka eller ngn annan mekanisk lösning känns annars bättre än LocTite.

Håller med Wilde...

Jag drar åt dem med skruvdrager.. Sitter så jävla hårt att man knappt klarar att få bort dem..

när jag byter vinkel eller flyttar bindningarna drar jag åt med en vanlig skruvmejsel, ser bara till att det är torrt och rent i gängorna, de flyttar sig inte alls och jag vidtar inga andra åtgärder överhuvudtaget. men jag kanske åker för mesigt:-)

Tillbaka
Topp