Skumberg vs. Skistar gör det igen..

SKUMberg

Ny medlem
Efter genomfört förvärv har SkiStar en marknadsandel av skidkorten i Sverige på 50%, i Norge på 28% och 42% totalt i Skandinavien. Genom förvärvet av Trysil erhåller SkiStar ett komplett erbjudande på den nordiska marknaden med Hemsedal i Norge och Åre i Sverige med en mer avancerad profil och Trysil i Norge samt Sälen och Vemdalen i Sverige med familjeinriktning. Förvärvet ger synergier främst inom marknadsföring, försäljning och IT.
Med mer avancerad profil menas en profil mer inriktad på aktieägarnas vilja till profit än en profil mer inriktad på skidfamiljens existens.

/skumberg

Ps.För ytterligare information kontakta:
Mats Årjes, Verkställande direktör, Tel +46 280-880 80

Pss. SkiStar AB (publ), vars B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista, äger och driver skidanläggningar i Sälen, Åre, Vemdalen i Sverige samt Hemsedal och Trysil i Norge.

Tveksamt om man ska jubla eller gråta ... om det presenteras en synergieffekt i form av ett gemensamt säsongskort för alla Skistars orter ... och prislappen hamnar under 5 000:- ... skulle jag iofs. kunna ge tummen upp även om jag inte är aktieägare.

Vi får se om det trots allt kan ge något positivt även för oss skidkörare!

That´s all kids! / MM

Skistar suger... förespråka den individuella skidorten som sätter gästen icentrum i stället för förtjänsten..

ja allt detta vore väl jättebra om inte skistars liftkort är så förbannat dyra!! och så undrar jag varför när dom gör vinst på flera hundra miljoner inte kan ha vettiga liftstugor åt oss som arbetar där... vissa hus är för fan fallfärdiga och från 70-talet, lappade vart 10e år!! (åre alltså...)

men annars gillar jag skistar, även om de är ett vinstdrivande företag är åtminstånde deras filosi mkt god och miljömedveten!

et förtydligande av min åsikt i detta ärende kanske är på sin plats, monopol är sällan en god lösning för de som inte drar in slantarna.

Hmm är skistars liftkort dyra? =S Mitt säsongskort i Åre kostade inte så mkt mer än vad säsongskortet i Flottsbrobacken i Stockholm gör. Åres kort är värt mer tycker jag iaf.

Det är så lätt att reflexmässigt säga; fy fan för skistar, de giriga jävlarna. Sanningen är att Skistar är ett företag som genom en målmedveten satsning har nått dit de vill. De ger familjer, som aldrig hade tänkt på att åka skidor, möjligheten att komma till "vildmarken" under ordnade former.

Har själv jobbat på Lindvallen och visst är personalen eftersatt, men sålänge ingen ställer motkrav kommer de självklart att betala minimilön. Annars hade de väl varit dumma?

Dessutom, att säga att en mindre skidort sätter gästen i centrum är väl lite att ljuga också. Det är en affärsverksamhet, även för de mindre skidorterna. Det finns ju ingen som pistar backar för att det är så himla kul. Det klart att det känns som om pesonalen har mer tid över till varje gäst på ett mindre ställe, men det kan ju också bero på att det finns både färre gäster och färre personal... Liksom lättare att skapa en kontakt när man ses och känner igen varann under en hel vecka.

Nä, spotta upp er nu och se hur det ligger till egentligen.

Jag har aldrig påstått att Skistar inte "är ett företag som genom en målmedveten satsning har nått dit de vill". Det jag ställer mig frågande till (om nu Pfister hade orkat läsa hela debatten) är den humanistiska viljan inom Skistar. Att vara visionärer inom dagens kapitalism och satsa på rätt metoder och välja rätt sorts exploatering.
Dock hoppas jag att du läser på dina arbetsinstruktioner, I Skistars bibel står som nummer ett: Gästen i centrum.. Detta är dock heller inget jag motsätter mig.

Loskan är nu tillbaka i din mun (med lite vildmarkssmak).

ps. Lindvallen och vildmark låter för mig inte som två like.

Tillbaka
Topp