Skydd på innelistan!?

Skydd på innelistan!?
aldrig.
visstjag har gärna en hjälm som matchar goggles o liknande men det är ju inte så att man ska ha en hjälm som matchar eller så får det vara. hjälm är ett viktigt skydd och ingen assesoar eller hur fan de stavas

Skydd på innelistan!?
När man förstod att det inte var så häftigt att möjligen slå ihjäl sig bara för att se "häftig" ut utan hjälm (?) För alla vet ju att bra åkare har hjälm!

Skydd på innelistan!?
haha ja men nåt sånt menade jag eller asllså jag förklarar dåligt o skriver konstigt o blir missförståd många ggr.. men sen har man ju inte högst iq heller

Skydd på innelistan!?
Appropå en detalj i artikeln, är det inte naturligt att skidglasögonen matchar hjälmen? Detta eftersom det är viktigt att skidglasögonens form och hjälmens form, passar ihop? Eller var det färgen det syftades på?

Skydd på innelistan!?
"på after skin kan hjälmen bli en fin accessoar" inte för att jag skulle utsätta min Giro BD för en hemsk bardisk! Kan för övrigt inte se framför mig hur hjälmen förvandlas till en accessoar!?

Skydd på innelistan!?
"på after skin kan hjälmen bli en fin accessoar"
Sålänge man inte ska ta sig en styrketår innan man ska hike:a uppför berget så ser jag ingen anledning till att ha på sig hjälmen på after skin. Möjligtvis om det är DM i KHE.

Skydd på innelistan!?
ingen aning om när det blev statuspryl. men ofta man tänker typ "åh, hjälm. vilken häftig sak. det ska jag nog börja använda!"

Eller så har man alltid kört med hjälm!

Skydd på innelistan!?
Ha ha ball med hjälmen som accessoar på afterskiin.

Kan kanske vara bra att ha om det ska röjas ordentligt med pjäxdans & tabledans & sådan extrema sporter men annars hänger man la loss den på ryggsäcken & fiskar upp en shyst mössa eller bandana.

Fast jag tycker det är lite trist att skydd ska vara så mytom spunnet ämne.

Exempel: Mor kom ner till Valdi förra sässongen för att hälsa på mig. Nån dag drog vi till Lions afterskii där vi träffade några från mammas bussresa. Hjälmen hängde på ryggsäcken & när jag knäppte upp jackan såg de mitt ryggskydd.
-Du måste vara duktig på skidor. Det är bara duktiga åkare som använder skydd.

Trist att det ska vara så. Egentligen borde alla använda skydd. Även om man litar på sin egen teknik så kan man inte lita på andras färdigheter.

Mamma är juh faktiskt nästan likadan. "Men ska jag verkligen använda hjälm, ser jag inte löjlig ut jag är juh gammal?"

Jag har sett en hjälm som sprack total efter ett klipphopp. Han hade nog dött om han inte använd hjälmen då. Men klarade sig med hjärnskakning låg hemma i 2 veckor med hjälmen uppspikad på väggen.

Jag tror hans mamma är glad över att både han & hjälmen kom hem och inte bara hjälmen.

Skydd på innelistan!?
Vad är det för fel med att ha hjälm? Bara onödigt att åka utan!? Välkommen till nya milleniet.. Antar att du legat i koma sedan sist du slog i huvet.

Skydd på innelistan!?
försök beställ en ryggplatta från denise(elelr hur det nu stavas) i neon rosa för att matcha dina fina oakley a-frame i rosa

tror nog inte det går nå vidare..

om du vill köra med hjälm kör med det.. vill du köra utan gör det..

men ha fan inte hjälm på dig för att det är ballt och inne och du ska inte köpa glaögon efter design utan efter vad du söker.. t.ex passform.

Skydd på innelistan!?
Jag tycker att hjälm är riktigt bra i backen, så långe man inte tror att man är odödlig. Här i Jackson Hole dog en dam under en lektíon förra året, pga sin hjälms form, en Giro Bad Lieutenant. Och den nya flugan med musik i hjälmen anser jag bara vara en livsfara, likaså som mobiltelefon är en livsfara i trafiken. Vad anser Ni om det?

Skydd på innelistan!?
Lima-ko, kanske det är farligt, men det är jälla skönt med musik då man åker.
Sen har jag åkt med musik hur länge som helst och inte har det hänt något illa med mig pga musiken.

Skydd på innelistan!?
Klart man ska ha hjälm och skydd.
Förutom att det är mindre skaderisk känner jag mig säkrare..

Skydd på innelistan!?
Cougah: nej, dig har det aldrig hänt nåt pga musiken i dina öron, alla andra däremot som måste väja pga att du inte uppmärksammar dem, dem har det hänt saker... (Men det här var lite off topic och ämnet har varit uppe förut så jag föreslår att en ev. sådan diskussion fortsätter i en annan tråd.)

Skydd på innelistan!?
hjälm räddar liv! att det kommit in på "innelistan" är väl bara bra då fler använder hjälm, no?

min polare spräckte sin hjälm när han bailade big jumpet i tandådalen, han låg på sjukhus ett dygn med hjärnskakning. utan hjälmen hade han nog legat kvar ett längre tag på sjukan...

sen om detta beror på att man vill skydda sig eller för att man vill se hipp och inne ut (hmm?) spelar väl ingen större roll?

/Jens

Skydd på innelistan!?
Får många tror jag att det är en status pryl, tråkigt nog alla borde ju köra med hjälm.Men alla har ju inte på sig bilbältet heller....
Men vilken kille eller tjej skulle inte vilja ha en RedBull hjälm?? På så sätt får de visa att de är sponsrade, för så vitt jag vet så kan man bara få hjälmen genom att bli sponsrad. T.ex Jon Olsson,Jay Quinlan m.m

Skydd på innelistan!?
Helt klart ska man ha hjälm, inget snack om saken..

men när den blev en innepryl...

jag tror personligen att de blev inne med hjälm när alla pro:s började köra me red bull hjälm för en 4-5 år sedan och när parkåkningen började slå igenom på allvar bland skidåkare.

Skydd på innelistan!?
Va f*n, är ni bohemer allihopa?
Klart att utseendet är viktigt. Vem vill ha en ful kruka?

Och ja, hjälm är inne. Beror förmodligen på att hjälmarna har blivit snyggare än de gamla jofa-hjälmarna... (aaah, barndomsminnen)

Tillbaka
Topp