Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skydd på innelistan!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Emilia_85" data-source="post: 146708"><p>Ha ha ball med hjälmen som accessoar på afterskiin.</p><p></p><p>Kan kanske vara bra att ha om det ska röjas ordentligt med pjäxdans & tabledans & sådan extrema sporter men annars hänger man la loss den på ryggsäcken & fiskar upp en shyst mössa eller bandana.</p><p></p><p>Fast jag tycker det är lite trist att skydd ska vara så mytom spunnet ämne.</p><p></p><p>Exempel: Mor kom ner till Valdi förra sässongen för att hälsa på mig. Nån dag drog vi till Lions afterskii där vi träffade några från mammas bussresa. Hjälmen hängde på ryggsäcken & när jag knäppte upp jackan såg de mitt ryggskydd.</p><p>-Du måste vara duktig på skidor. Det är bara duktiga åkare som använder skydd.</p><p></p><p>Trist att det ska vara så. Egentligen borde alla använda skydd. Även om man litar på sin egen teknik så kan man inte lita på andras färdigheter.</p><p></p><p>Mamma är juh faktiskt nästan likadan. "Men ska jag verkligen använda hjälm, ser jag inte löjlig ut jag är juh gammal?"</p><p></p><p>Jag har sett en hjälm som sprack total efter ett klipphopp. Han hade nog dött om han inte använd hjälmen då. Men klarade sig med hjärnskakning låg hemma i 2 veckor med hjälmen uppspikad på väggen.</p><p></p><p>Jag tror hans mamma är glad över att både han & hjälmen kom hem och inte bara hjälmen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Emilia_85, post: 146708"] Ha ha ball med hjälmen som accessoar på afterskiin. Kan kanske vara bra att ha om det ska röjas ordentligt med pjäxdans & tabledans & sådan extrema sporter men annars hänger man la loss den på ryggsäcken & fiskar upp en shyst mössa eller bandana. Fast jag tycker det är lite trist att skydd ska vara så mytom spunnet ämne. Exempel: Mor kom ner till Valdi förra sässongen för att hälsa på mig. Nån dag drog vi till Lions afterskii där vi träffade några från mammas bussresa. Hjälmen hängde på ryggsäcken & när jag knäppte upp jackan såg de mitt ryggskydd. -Du måste vara duktig på skidor. Det är bara duktiga åkare som använder skydd. Trist att det ska vara så. Egentligen borde alla använda skydd. Även om man litar på sin egen teknik så kan man inte lita på andras färdigheter. Mamma är juh faktiskt nästan likadan. "Men ska jag verkligen använda hjälm, ser jag inte löjlig ut jag är juh gammal?" Jag har sett en hjälm som sprack total efter ett klipphopp. Han hade nog dött om han inte använd hjälmen då. Men klarade sig med hjärnskakning låg hemma i 2 veckor med hjälmen uppspikad på väggen. Jag tror hans mamma är glad över att både han & hjälmen kom hem och inte bara hjälmen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Skydd på innelistan!?
Tillbaka
Topp