Skydda MP3n

maito

Ny medlem
Skydda MP3n
Råkade inpulsköpa en ipod Classic i år och kom på att det är min blivande Mp3spelare för vintern då också. Försökte hitta något smart att skydda den mot vätan i men åtminstonde lokala Expert-butiken hade skralt utbud på det området. Är det någon som har några funderingar på det här? Har ju alltid kört med aqua pack till mobilen men det är klurigare med en Ipod eftersom hörlurssladden ska komma ut också.

Skydda MP3n
Sådant här skal till den, kanske ?

Men dem håller sjukt bra, jag somnar jämt med min och den funkar hur bra som hällst endå + lite flummiga tappningar och grejer !

Skydda MP3n
Skalen skyddar inte vidare mot väta vad jag kan förstå. Hm, mja, känns ändå som att man vill hitta på något smidigt skydd för den.

Skydda MP3n
Jag köpte ett silikonskal med extra skärmskydd i nån sorts plexi som jag alltid har på min ipod.. skyddar mot repor och några stötar och framförallt att mosa skärmen när ipoden ligger i fickan.
Sen gjorde jag ett eget vattenskydd med silvertape och en genomskinlig plastpåse. Gjorde en påse där påsen täckte hela framsidan och silvertape runt baksidan och kortsidorna. Sen gjorde jag bara en vik-lucka i toppen där jag pillade ut hörlurssladden. Använde påsen på insidan för att tapen inte skulle vara klistrig (ville ju kunna få ut ipoden o ladda den o så) förutom i locket (där klistrigheten höll påsen stängd)....
Skulle nog inte klara att doppas direkt i vatten men skyddade mot diverse snö- och fuktattacker i fickan, kunde ta upp ipoden o byta låt med blöta vantar på osv...

Billigt o bra!

Skydda MP3n
Hoho, nä ja slängde den när säsongen i frankrike var slut o ja skulle hem =) men kan förklara mer i detalj om du är intresserad av att göra en egen..
Inte världens snyggaste (beroede på hur artistisk man är!) men funktionell och EXTREMT billig =)

Skydda MP3n
Jag tror jag greppade idén rätt bra, lika kul att se designförslag bara. Tänkte nog fixa en liten påse med zip-öppning på och göra något av.

Skydda MP3n
Lägg ner. ha den där det är tort!

Och köp en billlig creative muvu 512 mb eller något som du kan ha i backen, kostar 99 kr.

Skydda MP3n
finns typ nått som heter typ utterbox (trorjag) som är helt vattenskyddande även om du badar med den! vet inte om den finns att köpa i sverige men kostar typ 150$ i usa...

Skydda MP3n
Jag har också funderat på det här. Dom är ju inte direkt stöttåliga.

Så jag tror nästan jag ska köpa en till liten mp3 å ha med mig. Jag kollade på en Creative Zen stone 1gb, en sånn kunna man få för under 399 kr om man köper den i affär.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp