Slag mot bakhuvudet (minnesluckor?)

e_holm

Ny medlem
Under de senaste veckorna så har jag hoppat en del och slagit huvudet några gånger. Det började med att jag vid ett 540 försök tappade ena skidan i luften och landade baklänges med en skida vilket ledde till ett hyfsat hårt slag mot huvudet. Jag kom bara ihåg att jag lämnat kicken och typ inget av själva hoppet, bara när man glider ner i landningen(ont i huvudet). Detta har hänt totalt fyra gånger iår och senast två gånger igår:( Man e lite groggy en kort tid efteråt men inget farligt liksom, går att fortsätta hoppa.
Är det något som vet om detta är något farligt eller om det är vanligt?

Ja det är alltid farligt när du blir sk"groggy" då hjärnan kan ta mkt stryk och skadas utan att man direkt märker det men att om du tex får en liten smäll mot huvudet så kan du börja prata so muhammed ali om du har hört han prata ;)

Peace

jag slog i huvudet förra året så jag förlorade närminnet typ 4h bakåt och sen kom jag inte ihåg något 24h frammåt. Minns bara några få "flashar" från den dagen. 1 gång är ingen gång men jag tror det inte är så bra att göra det "regelbundet". Använd hjälm

jag fick minneslucka när jag slog huvudet i fritt fall (läs f*tt fall) vattenruchelkanan på lövstabadet, fick leta ett tag sen vart jag hade lagt mina grejor och var almänt groggy :P

vet inte om det är farligt, men lite läskigt är det ju

jag slog i huvet för två år sen när jag körde in i ett träd med när jag åkte, det jag kommer ihåg var att allt var brunt någon minut efter men men om jag tappa minnet de kommer jag inte ihåg, tror jag inte :P

Jag har ramlat o tappat minnet i 2h efter vurpan, var fett yr oså resten av dagen men dagen efter var de lungt. Kolla på alla boxare som har fått en del hjärnskakningar osånt, då ser man att de nog är ganska farligt om man gör de några gånger.
Tjarrå

e_holm om du inte använder hjälm kan du ju vara glad för att du inte råkat ut för värre om du slagit i skallen 4 gånger. Du kan råka ut för värre saker som hjärnskakning, skallfrakturer osv.
Man har bara 1 huvud och det är svårt att reparera.

Annars låter det som ekdahl sa.

Senast ändrad:
har också vart med om korta minnesluckor. fast jag jag landa switch på nollen och slog huvet i knäna =)
Kom inte ihåg vad som hände och var ganska yr ett tag.

Tillbaka
Topp