Slagsmål och Stöld

Rmojo

Ny medlem
Slagsmål och Stöld
Hej

Kom precis hem efter en heldag på Isaberg, någon annan som var där?
Tråkigt att folk inte bara kan åka skidor och ha kul istället för att ställa till det för andra, i detta fallet ett par jädra danskar.

Dels så blev det slagsmål, stod relativt nära så jag såg vad som hände.
En kille kommer åkande på skidor och gör en spontan sväng så att en kille på bräda får gira regält och får lägga sig ner.

Killen på snowboarden säger något tillbaka och ett två tre så har killen på brädan tagit av sig brädan och springer för att slänga ner honom i backen.

Ganska roande egentligen, jag kunde inte bry mig mindre om dom slår ut tänderna på varann hemma, men nu fick polisen komma med fullt blåljus för att gripa dom.

Sen så hörde jag med en på Roupes Skidshop att det varit oerhört med stölder just idag, eller i alla fall " oförklarligt försvunna skidor "
Dom hade tydligen ertappat någon som försökt gå iväg med lite för mycket utrustning.

Ber om ursäkt för en ganska så värdelös tråd...

Är det ett vanligt fenomen att folk bråkar i backen?
Som turister bråkar med Gotlänningar tex....

Mvh
R

Slagsmål och Stöld
Aldrig sett bråk i backen, kanske att några blir sura på varandra för trängningar och krascher m.m. men inte så de springer efter varandra!

Slagsmål och Stöld
Kan man veva sina stavar rätt har man inget att vara orolig för...

Slagsmål och Stöld
(: sant, påtal om det så fick jag en stav rakt över näsan av någon oförsiktig fåne i sittliften, så nu sitter man här med j*** näsa och röd

Men jag har aldrig sett någon koppla bort brädan innan, stog snett bakom dom vid en kanon och pratade med polare om något.

Slagsmål och Stöld
Vanligast i Isaberg är väl ändå ambulanstransport till Värnamo lassarett. Var i onsdags då tempen låg på ca -10° och det var ganska glest i backen, och det var nog enda gången jag varit där utan att ha sett en ambulans. Ambulansen var i alla fall där förra lördagen då jag också var där.
Vilken nationalitet som transporterades bort kan man ju bara gissa!
Säga vad man vill om våra Danska vänner, men vilja och mod verkar de inte sakna!!!
Ang. slagsmål så har jag aldrig sett några, men utskälld kan man ju bli av vem som hellst, och nästan när som hellst för vad som hellst.

Slagsmål och Stöld
Har väl inte varit med om något värre än att någon kärring blivit sur då man tagit hamburger dressingen till sitt eget bord i cafeterian och glömt ställa tillbaka den.

Slagsmål och Stöld
Är det bara jag eller händer det ofta att danskar hamnar i bråk i just skidbacken? Känns som att de tror att de är så jävla balla i backen och de ska visa vem som är alfahannen eller något sånt.

Slagsmål och Stöld
Seriöst porta danskarna från alla svenska skidorter! Har själv varit med ett flertal ggr då danskar just danskar ställt till det för mig i backen! >.<

Slagsmål och Stöld
ekdahl sa:
haha isaberg altså, hoppas skiten läggs ner. pisställe
Säga vad man vill om Isaberg, visst dom har inte en chans emot några av dom nordligare fjällen, men för oss i Väst och Syd så är det bättre med något som är OK än inget av något.

När en del av er läser detta så får ni antagligen ett litet intryck av att jag är någon riktig muntergök, men det stämmer inte (:

Jag är glad både i backen och vardagen, däremot behandlar jag folk på samma sätt som jag blir behandlad av dom.

Kan ta ett exempel, för ett tag sen så var jag i Isaberg ( jag vet : ) )
Jag anser mig som en duktig åkare i pisten efter många års erfarenhet, däremot desto sämre i parken, där jag tar det försiktigt.

Till saken, jag åkte ner för en röd backe, jag höll mitt eget spår, men jag hade ganska bra med fart. Det var en vardag och väldigt glest med folk så det var enkelt att analysera dom få personerna som vistades i backen.

I mitten av backen så åker jag förbi en Pappa som fäst en sele vid sin dotter för att lära sig åka skidor.
Hon plogade fram och jag höll en redig fart, jag körde förbi henne med god marginal, 3 meter bredvid i motsatt riktning hon svängde.

Väl på plats i sittliftkön så hör jag att någon säger något i nacken på mig, vänder mig om, och vem står där om inte pappan?

han anklagade mig för att vara en oförsiktig ungdom som njöt av att förstöra för andra och att jag inte hade haft en chans att svänga eller gira om hans dotter skulle svänga,

På bra humör som jag var så bad jag honom vänligen sticka tillbaka till den hålan han kom ifrån och så åkte jag vidare i kön.

Det finns nog mycket blandade åsikter om han hade rätt eller fel, men i min mening så hade jag mer en tillräckligt avstånd och kontroll för att omkörningen skulle ske säkert.

För det andra så förstår jag inte VARFÖR en far tar med sin dotter som knappt kan stå på ett par skidor, till en röd backe med moddpucklar, när han dessutom inte såg allt för stabil ut han heller...

Bryt inga ben nu !
//R

Slagsmål och Stöld
Tjena , bor precis Jämte isaberg ! är där som gott som varje dag nästan ! Jo visst det är ett stort problem där med alla danskar , Dom tror dom kan göra vad dom vill där uppe. Har vart med många bråk som danskar har skällt ut en för att dom gjort fel ! Danskarna är inte riktiga i huvet , Men som sagt utan danskarna så överlever inte Isaberg

Slagsmål och Stöld
Med den nya gangsterstilen och kaxiga attityden som syns allt mer och mer i parker runt om i världen så tror jag att vi kommer få räkna med ett och annat slagsmål och kanske till och med skottlossning på sina håll.

Slagsmål och Stöld
Ryktet går ju att det är full skottlossning i Bräcke i år mellan två olika områden, så bråk i parken är väl en vardag nu för tiden!

Slagsmål och Stöld
rmojo:

är från tranemo så har bara 20 minter till isaberg så är mer eller mindre uppvuxen där.
Vi hade en snowboardklubb för några år sedan, fixade bidrag från kommun och sponsorer för tävlingar osv. Köpte skyfflar, krattor och skrapar så vi skulle kunna shapa. Vi köpte även in 2 rails samt att vi byggde en box själva.

Kom överens om ett hopp i familjebacken och en lite raillinje jämte.
Det blev också ett hopp som kom upp. Vi shapa och satte upp skyddsnät så att ingen skulle komma in fel och bli påkörd osv men danskarna är ju som dom är och kör in från höger och vänster. En dåre översköt och missade landningen totalt så att han fick hämtas med heli.
Dom som pistade sket i hoppet mer eller mindre, var ju ett rent under att vi bara lyckats övertala en att bygga hoppet för det är ju så förbannat jävla besvärligt och jobbigt enligt dom.

Efter dom byggt hoppet så lät dom det förfalla tills dom till slut tog bort det då.

Skrev ett argt mail till Ernine och Co varpå dom blev så förbannade att dom ringde mig och sa att jag aldrig skulle visa mitt ansikte där igen^^

Men det är lugnt för mig, hade redan börjat åka i ulricehamn då som iaf "vill ha" en liten park.

Man pallar helt enkelt inte med danskarna och den dryga personalen där.

Slagsmål och Stöld
Någon som varit i Isaberg senaste veckan?
Har de pistat ut snöhögarna i stora backen än, eller är det bergochdalbaneåkning fortfarande.

Brukar åka där nån dag varje helg för att hålla benen tränade inför Alpsemestern.
Dock tröttnade jag på att det inte varit ordentligt pistat under denna sässongen och stack till Ulricehamn i helgen som var eftersom det är lika långt dit för mig.
Det är lite synd att de har så dålig kapacitet i liften, samt att liftkortsystemet är sen sjuttiotalet. Men pisten var det inte nåt fel på, gick att glida runt på stora skär i valfri fart!
Lite sjyssta hopp och boxar fanns ju också för de som gillar det.
Ulricehamn har också många fler duktiga åkare, och kanske är det därför som deras pist håller ganska bra hela dagen!
I Isaberg brukar det vara uppkört efter tre timmar!
Blir nog Ulrisehamn i helgen som kommer också!

Slagsmål och Stöld
Det som händer mig i backen :

- Arga kaxiga mega jibbers som ska vara dryga oavsett ålder. Man får ju respekt genom att ge. Le lite istället och hälsa på random folk som ger dig nån blick.
- I liftkön då man ber någon lite smått irriterad ( som man blir ) att denna person jätte gärna kan avlägsna sig från min bräda då det finns tillräckligt med plats bredvid. Då ska det bli ett jävla liv om vad som helst.
- Människor som inte vet hur man beter sig i skidanläggning då de stakar upp för kicken i parken (och dessutom är hela familjen eftersläntandes) man ber dessa personer att om det inte har tänkt att åka på rätt sätt, åka till en lättare park osv. Det resulterar i samma sak, de lackar ur och tycker man är kaxig i sin stora jacka och färgade byxor.

Jobbig text men skönt att skriva av sig hehehehehe..
SMILE AND PEACE..

Tillbaka
Topp