Slaktade Salomon Quest Pro 120 - sulan drogs av

Peete1

Medlem
Hej!

Någon av er som varit med om att techsulan på salomon quest pro slitit sig när ni åkt?

Idag hände det för mig. Hämtade ut mina skidor från en slip och tänkte testa lite pist bara för att känna på stålkanterna (Extrem Opinion 108 med Radical FT 12 bindning) när det helt plötsligt i en isigpist kändes som att innerskidans bindning tjuvlöste och jag la mig i pisten. Båda skidorna släppte och jag hasade ner för branten och tillslut så fick jag stopp och hittade åt skidorna. Börja på att justera bindningen till åkläge igen men döm om min förvåning när jag skulle klicka i vänsterbindningen och inser att hela framdelen av sulan är borta. ingenting fanns kvar där. Kollar under pjäxan och ser då att dom två bakre skruvarna sitter kvar men där fram är det bara 2 hål. Kollar upp i branten och ser något svart som ligger där, kilar upp och hittar då sulan liggandes med 2 skruvar kvar och hela plastgängan sittandes i översidan. Sulan har alltså slitit sig från pjäxan och själva plastgodset har släppt.

Någon av er som varit med om något liknande?

Har ringt den svenska affären jag köpte dom på nu och dom skulle höra med Salomon.

Bilagor

• 1.jpg
    1.jpg
    367.3 KB · Besök: 213
  • 2.jpg
    2.jpg
    447.3 KB · Besök: 211
  • IMG-2326.jpg
    IMG-2326.jpg
    249.8 KB · Besök: 212
  • IMG-2327.jpg
    IMG-2327.jpg
    379.9 KB · Besök: 197
  • IMG-2328.jpg
    IMG-2328.jpg
    431.6 KB · Besök: 196
  • IMG-2329.jpg
    IMG-2329.jpg
    505.3 KB · Besök: 201
  • IMG-2330.jpg
    IMG-2330.jpg
    516.4 KB · Besök: 190
Jag har kollat runt lite på nya pjäxor nu och en ny likvärdig pjäxa är ~5-7k och jag är lite osugen på att spontana en sån nu i nästa vecka (vill åka resten av säsongen ändå) men funderar på att testa att köpa ett plastanpassat Epoxylim och limma hela sulan inklusive gängorna fram för att kunna använda dom resten av säsongen.

Vad tror ni om den idén?
Någon som vet vilken plast det är i pjäxorna? testat googla och fick fram i att den gamla varianten var det PU/PUR plast (polyurethan) men vet inte om dom ändrat det till denna variant.

Tack för ping.

Har varken sett eller hört om den där typen av åverkan tidigare. Först och främst, skönt att op inte verkar ha skadat sig. Op har ju även gjort helt rätt som tagit ärendet tillbaka till butiken där de köptes så vi inväntar kontakten därifrån till vår reklamationsavdelning.

Vad gäller limning, så skulle jag inte ge mig på det själv men det finns säkert personer på forumet med större epoxikompetens än vad jag har.

//Jens, Salomon

Tillbaka
Topp