Slalomskidor vs. carvingskidor
Har lärt mig åka skidor nu på sportlovet och funderar på att köpa ett par egna så jag slipper hyra hela tiden..
men haken är den att jag inte lär åka alltför ofta så jag vill komma undan ganska billigt och nu verkar det som om många säljer sina vanliga slalomskidor för att skaffa carvingskidor så det verkar som om man kan få ta på ett par vanliga slalomskidor ganska billigt..
men kan nån ge tips på vad man ska tänka på när jag ska köpa skidor/pjäxor?
typ vilka är skillnaderna mellan carvingskidor och vanliga??
ska man skaffa carvingskidor eller kan man lika gärna skaffa ett par gamla begagnade slalomskidor??
all info om skidor välkommnas varmt, typ vad man ska ha för längd på dom och så..
tack på förhand
ps. jag är ingen extrem nybörjare, har hållt på med längdskidor ett bra tag..
men haken är den att jag inte lär åka alltför ofta så jag vill komma undan ganska billigt och nu verkar det som om många säljer sina vanliga slalomskidor för att skaffa carvingskidor så det verkar som om man kan få ta på ett par vanliga slalomskidor ganska billigt..
men kan nån ge tips på vad man ska tänka på när jag ska köpa skidor/pjäxor?
typ vilka är skillnaderna mellan carvingskidor och vanliga??
ska man skaffa carvingskidor eller kan man lika gärna skaffa ett par gamla begagnade slalomskidor??
all info om skidor välkommnas varmt, typ vad man ska ha för längd på dom och så..
tack på förhand
ps. jag är ingen extrem nybörjare, har hållt på med längdskidor ett bra tag..